• تحلیلی بر تأثیر پذیری موفقیت شغلی مدیران ورزشی از دانش مدیریتی آنان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 150
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله تحلیلی بر تأثیر پذیری موفقیت شغلی مدیران ورزشی از دانش مدیریتی آنان

    زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر تحلیل تأثیر پذیری موفقیت شغلی مدیران ورزشی از دانش مدیریتی آنان بود.

    روش کار: روش تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه مدیران باشگاه ها و مربیان ورزشی فعال در لیگ های برتر ( 385 نفر) شهر اصفهان در سال 1396 بود. نمونه آماری شامل 223 نفر (41 نفر مدیر و 182 نفر مربی) بود که به صورت تصادفی طبقه بندی انتخاب و پرسش نامه تحقیق بین آن ها توزیع گردید. از دو پرسش نامه محقق ساخته (دانش مدیران شامل 39 سوال چهار گزینه ای) و پرسش نامه ی موفقیت مدیران شامل 38 گویه پنج گزینه ای از نوع لیکرت بود. روایی محتوایی دو پرسش نامه مورد تأیید اساتید و صاحب نظران قرار گرفت و پایایی آن ها از طریق الفای کرونباخ به ترتیب برای پرسش نامه دانش مدیران 0.89 و پرسش نامه موفقیت مدیران 0.86 بدست آمد.

    یافته ها: دانش مدیران در پنج زمینه برنامه نویسی ورزشی (به جز حیطه روابط انسانی)، شیوه های کسب درآمد و بازاریابی (به جز حیطه ارزشیابی)، چگونگی جذب ورزشکاران و سازماندهی تیم های ورزشی، در زمینه ی روابط انسانی بر حیطه های تصمیم گیری، هدایت و رهبری و اگاهی آنان از امور اداری بر حیطه های برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و کنترل و ارزشیابی تأثیر معناداری در سطح 0.05 داشتند.

    نتیجه گیری: با توجه به شاخص ها و ملاک های تعیین شده در این تحقیق پیشنهاد می شود که دوره های آموزشی با عناوینی چون آشنایی مدیران ورزشی با فرایندهای جذب حامیان مالی، آشنائی با تحولات ورزش در صحنه های بین المللی و محیط بیرونی سازمان، آشنایی با اصول بازاریابی ورزشی، آشنایی با مبانی رفتارهای سازمانی و آشنایی با شیوه های جذب و نگهداشت ورزشکاران در اولویت قرار گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها