• طراحی مدل مفهومی نوآوری استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی بر اساس رویکرد فراترکیب

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 487
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله طراحی مدل مفهومی نوآوری استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی بر اساس رویکرد فراترکیب

    زمینه و هدف: نوآوری استراتژیک یک پارادایم منحصر به فرد در عصر معاصر محسوب می شود. هنر نوآوری استراتژیک آن است که با خلق استراتژی های رشد، طبقات جدید محصول، خدمات و مدل های گوناگون تجاری، مسابقه را تغییر می دهد و ارزش های جدیدی را برای مشتریان و کسب و کارها ایجاد می نماید. هدف این مقاله طراحی مدلی برای نوآوری استراتژیک در کسب و کارهای ورزشی است.

    روش کار: پژوهش های ترکیبی توجه روز افزونی را در مطالعات امروزی به دست آورده است. در این راستا، فراترکیب پژوهشی است که خود به ارزشیابی پژوهش های دیگر می پردازد. استفاده از روش متاترکیب همانند متاتحلیل برای یکپارچه سازی چندین مطالعه به منظور ایجاد یافته های جامع و تفسیری به کار می رود و در مواردی رویکرد فراترکیب به تبیین و ایجاد مفهوم جدیدی منجر می شود. بنابر مراحل فراترکیب، نخستین گام فراترکیب، تنظیم سوالات پژوهش بود. در مرحله بعد، به مطالعه نظامند متون خارجی پرداخته شد.

    نتیجه گیری: نتایج تحقیق نشان داد که برای دستیابی به توسعه قابلیت نیروی انسانی و توسعه قابلیت بازارگرایی و منابع مالی و زیرساختی ابتدا باید تعیین چشم انداز و ماموریت ها مشخص شود. هم چنین تحلیل سه عنصر محیط رقابتی، تکنولوژی مرتبط با کسب وکار ورزشی و قابلیت نوآوری نشان داد که به وجود آمدن کارآفرینان و نوآوری هیچ کدام تصادفی نیست بلکه نتیجه تفاوت در محیط کشورهاست ودر حقیقت سرنوشت بسیاری از کسب و کارهای انتفاعی را محیط پیرامونش تعیین می کنند. تغییرات تکنولوژیکی شیوه های اجرایی کسب و کار را تغییر داده است. به عبارت دیگر، این تغییرات اجازه معرفی کالا و خدمات جدید را از طریق تغییر در روش ها و سازمان تولید، تغییر در کیفیت منابع شیوه های جدید توزیع، و راه های جدید ذخیره سازی اطلاعات صادر می نماید. نوآوری یک قابلیت پویا با الگویی ثابت است که از فعالیت جمعی یاد می گیرد و سازمان از طریق آن به طور نظامند رویه های عملیاتی خودرا به منظور بهبود کارایی، خلق و اصلاح می نماید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها