• بررسی نقش عوامل تأثیرگذار در ورزش های آبی- ساحلی برصنعت گردشگری شهرستان بندر انزلی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/05/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/05/24
    • تعداد بازدید: 466
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله بررسی نقش عوامل تأثیرگذار در ورزش های آبی- ساحلی برصنعت گردشگری شهرستان بندر انزلی

    زمینه و هدف: هدف این تحقیق بررسی نقش عوامل تاثیرگذار در ورزش های آبی- ساحلی بر صنعت گردشگری شهرستان بندر انزلی است. اهداف فرعی آن بررسی عواملی مانند: مدیریت، تبلیغات و بازاریابی، امکانات و تأسیسات، زیرساخت ها در توسعه و جذب گردشگر ورزش های آبی- ساحلی از دیدگاه کارشناسان و گردشگران می باشد.

    روش کار: این تحقیق از نوع توصیفی است. جامعه آماری تحقیق: کارشناسان و گردشگران آبی– ساحلی در مناطق ساحلی در شهرستان بندرانزلی و مناطق حومه (شامل: زیباکنار، حسن رود، جفرود، کیاشهر، طالب آباد، کپورچال، آب کنار، علی آباد، بشمن، سنگاچین) 1400 نفر که از جدول مورگان بدست آمده است، می باشد. نمونه آماری شامل: 50 نفر کارشناس و 250 نفر گردشگرآبی-ساحلی می باشد.

    یافته ها: تبلیغات و بازاریابی با ضریب کوواریانس 86% درصد مهم ترین عامل تأثیر در توسعه و جذب گردشگر ورزش های آبی- ساحلی در شهرستان بندر انزلی است. مدیریت با ضریب کوواریانس 85% درصد، امکانات و تأسیسات با ضریب کوواریانس 71% درصد و زیرساخت ها با ضریب کوواریانس %59 درصد در اولویت های بعدی نقش عوامل تاثیرگذار در ورزش های آبی- ساحلی بر صنعت گردشگری شهرستان بندر انزلی قرار دارد.

    نتیجه گیری: جهت توسعه گردشگری، دسترسی آسان به شهرهای ساحلی و رضایت گردشگران از زیرساخت های موردنیاز، در توسعه گردشگری ورزش های آبی- ساحلی شهرستان بندر انزلی مؤثر است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها