اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی تأثیر ارزش ویژه برند کسب و کار مشتری محور بر شهرت و اعتبار برند (مورد مطالعه: رستوران های زنجیره ای شهر تهران)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1398/04/07
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1398/04/07
    • تعداد بازدید: 175
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله بررسی تأثیر ارزش ویژه برند کسب و کار مشتری محور بر شهرت و اعتبار برند (مورد مطالعه: رستوران های زنجیره ای شهر تهران)

    در دنیای رقابتی حاضر، اکثر محققین بر این باورند که برند بخش مهمی از یک کسب وکار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب وکارها علاقه مند هستند که بیاموزند چطور یک برند موفق بسازند. یکی از الزامات ایجاد برندی قوی، شناخت هر یک از عوامل خلق ارزش ویژه برند است. ارزش ویژه برند با ایجاد وفاداری در مصرف کنندگان احتمال انتخاب برند را بالا می برد و شرکت ها میتوانند از این مزیت برای توسعه مجموعه محصولات خود بهره گیرند. در این پژوهش سعی شده است تا ارزش ویژه برند در رستوران های زنجیره ای مشتری گرا، بر مبنای اعتماد به برند و شهرت برند مورد بررسی قرار گیرد. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق از پرسشنامه مطالعه هان و همکاران ( 2015 ) اقتباس گشته است که پایایی و روایی آن مورد تائید قرار بوده است. جامعه آماری در این پژوهش کلیه مشتریان رستوران های زنجیره ای بوف در شهر تهران بوده اند؛ از آن جا که مشتریان رستوران های زنجیره ای جامعه ای نامحدود را تشکیل می دهند و قابل شمارش نیستند، لذا جامعه آماری نامحدود در نظر گرفته شد.

    حجم نمونه آماری بر اساس فرمول تعیین حجم نامحدود کوکران، تعداد 384 نفر تعیین گردید. نهایتاً برای آزمون فرضیات، از روش تحلیل آماری به شیوه آزمون مدل سازی معادلات ساختاری (sem) استفاده شد که یکی از تکنیک های پر کاربرد به وسیله پژوهشگران حوزه علوم اجتماعی در چند دهه اخیر است. نتایج تحقیق نشان داد که ارزش ویژه برند کسب و کار مشتری محور بر شهرت و اعتبار برند تأثیر مثبت و معنی داری دارد. هم چنین شهرت برند تا حدودی اثرات کیفیت غذا و سرویس، اثرات برند، و آگاهی برند را بر روی شهرت برند تعدیل می کند، به علاوه، اثر ارتباط برند بر روی اعتماد برند به شکل کامل بوسیله شهرت برند تعدیل می شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها