همایش ، رویداد ، ژورنال
اینستاگرام تی پی بین
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • بررسی ارتباط بیش فعالی و تولد پره ترم در کودکان زیر 8 سال: یک مطالعه مروری نظام مند

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/04/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/04/01
    • تعداد بازدید: 195
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مقاله بررسی ارتباط بیش فعالی و تولد پره ترم در کودکان زیر 8 سال: یک مطالعه مروری نظام مند

    زمینه و هدف: سابقه تولد پره ترم همراه با کم وزنی بدو تولد به عنوان عامل خطر بسیاری از از اختلالات و ناتوانی ها در سلامت کودکان در نظر گرفته می شود. هدف این مطالعه بررسی ارتباط بین سابقه تولد پره ترم همراه با وزن کم تولد با نشانه های بیش فعالی در کودکان زیر 8 سال است.

    روش: این مطالعه مرور سیستماتیک به بررسی کلیه مقالات منتشر شده در ایران و جهان در پایگاه های معتبر pubmed, scopus, google scholar, scince direct,iranmedex, magiran and sid (از ابتدای 2005 تا می 2019) پرداخته است. از 126 مقاله استخراج شده 14 مقاله در رابطه با تولد پره ترم همراه با وزن کم هنگام تولد در کودکان مبتلا به adhd مورد بررسی نهایی قرار گرفتند.

    نتایج: طرح اکثر مقالات مورد بررسی نهایی از نوع مطالعه کوهورت با تعداد حجم نمونه بالا بودند. نتایج نشان داد که سابقه وزن تولد بسیار پایین و پره ترم هم چنین جنس پسر ارتباط قوی تری با نشانه های adhd در مقایسه با کودکان با سابقه وزن تولد نرمال و ترم دارند. ما به دلایل هتروژنیتی مطالعات نتوانستیم متا انالیزانجام دهیم ولی در این مطالعه ویژگی های مقالات و نتایج و پیامد ها را توصیف کرده ایم.

    نتیجه گیری: نتایج حاصل از بررسی آماری مقالات نشان داد که کودکان با سابقه تولد پره ترم همراه با وزن کم هنگام تولد و جنس پسر در معرض خطر بالایی برای adhd در سنین قبل از مدرسه و مدرسه قرار دارند. به نظر می رسد تدابیر بالینی بر روی شناسایی هرچه زودتر نشانه های adhd در کودکان با سابقه تولد پره ترم به همراه وزن کم هنگام تولد در جنس پسر قبل از ایجاد آسیب های تحصیلی و اجتماعی و شغلی لازم است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها