• مدیریت پسماند، توسعه پایدار، بازآفرینی شهری، راهبردهای توسعه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/25
    • تعداد بازدید: 288
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مدیریت پسماند شهری با رویکرد توسعه پایدار، گامی در راستای باز آفرینی شهری

    مدیریت پسماند شهری در بسیاری از کشورهای در حال توسعه به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. به طورکلی بیش از دو سوم زباله های انسانی به محیط تخلیه شده و اغلب باعث آلودگی آب های سطحی می شوند. مدیریت پسماند شهری در کشورهای توسعه یافته نیز کم تر از سایر مشکلات محیط زیستی جوامع شهری مانند آلودگی هوا یا جمع آوری فاضلاب مورد توجه قرار گرفته است.

    برای رسیدن به برنامه ریزی مناسبی برای سیستم های مدیریت پسماند شهری داشتن دید یکپارچه و همه جانبه از جریان پسماند، روش های جمع آوری و دفع پسماند و در نظر گرفتن تمامی عوامل مؤثر بر آن لازم و ضروری است. از مطالعات و پژوهش های صورت گرفته می توان نتیجه گرفت که مدیریت پسماند های شهری گامی موثر در افزایش درآمدهای پایدار شهرداری خواهد داشت. هم چنین از جنبه های زیست محیطی و بهداشتی و حفاظت اکولوژی، مدیریت صحیح پسماندهای شهری در صورت عدم رعایت هزینه های هنگفتی را بر شهر تحمیل خواهد کرد.

    هرچند که همه ی درآمد های شهرداری ها و مراجع مدیریت شهری از همه ی خصوصیات درآمدهای پایدار برخوردار نیست. برای برخورداری از پایداری درآمدی در قدم اول نیاز است که این درآمدها نباید در انتها به ضرر شهر و شهرواندان باشند. در این مقاله ضمن مطالعات نظری صورت گرفته به ارائه راهبردهای مدیریت پسماند در راستای بازآفرینی شهری پرداخته شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها