• یادگیری آسان و بهتر در پرتو روش های نوین یاددهی – یادگیری در آموزش ریاضی مقطع ابتدایی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/06/20
    • تعداد بازدید: 266
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    یادگیری آسان و بهتر در پرتو روش های نوین یاددهی – یادگیری در آموزش ریاضی مقطع ابتدایی

    عدم توجه به آموزش کافی و درست در دوره ی ابتدایی مشکل بزرگی است. چه بسیار دانش آموزانی که به سطح دوره ی راهنمایی می آیند و هنوز از درک یک مسئله ی ساده ی ریاضی عاجزند، به این علت که دوره ی ابتدایی، یک دوره ی حساس در آموزش محسوب می شود و در صورت توجه نکردن به آن، مشکلات زیادی در آینده ایجاد خواهد شد.ریاضیات، علمی با مفاهیم التزامی است. التزامی بودن طعم ریاضیات امکان احساس مفاهیم را دشوار و در نتیجه آموزش و یادگیری آن را سخت کرده است به طوری که روش های آموزشی خاصه را می طلبد. یکی از عواملی که در فرآیندهای یادگیری و در نتیجه در وضعیت آموزش ریاضی در دوره ی ابتدایی تأثیر می گذارد، روش های یاددهی - یادگیری این درس است.

    رسالت نظام های آموزشی، ایجاد تغییـرات مطلـوب در نگـرش هـا، شناخت ها و در نهایت رفتار انسان ها باروش های نوین تدریس که مجموعه ای از تکالیف مشتمل برآگاهی و معلومات مشخص، ساخت فکری و فرآیندهای شناختی، تعیین شده است. یکی ازعواملی که در فرایند های یادگیری و درنتیجه در وضعیت آموزش ریاضی دردوره ی ابتدایی تاثیرمی گذارد، روش های یاد دهی و یاد گیری این درس است.

    امروزه سرعت رشد علم هر ثانیه افزایش می یابد، به همین جهت، روش های آموزشی  متاثر از همین رشد و تحول تکنولوژی،  همچنین تغییر سلایق، نیاز ها  و  انتظارات دانش آموزان تغییر می کند. بنابراین در عصر امروز یک معلم  باید روش های آموختن و تجربه کردن را به دانش آموزان یاد دهد نه این که به انتقال اطلاعات و روابط بین خود و آن ها بپردازد. پس باید روشهای نوین و جدیدی بر این اساس پایه گذاری شود .روش تحقیق در مقاله حاضر توصیفی-تحلیلی و روش گردآوری اطلاعات کتابخانه ای و میدانی می باشد. .هدف تحقیق بررسی روش های نوین یاددهی-یادگیری در آموزش ریاضی مقطع ابتدایی می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها