اینستاگرام تی پی بین
همایش ، رویداد ، ژورنال
حوزه های تحت پوشش رویداد
  • مروری بر: بررسی عدالت وبی عدالتی در کودکان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1399/11/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1399/11/05
    • تعداد بازدید: 202
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مروری بر: بررسی عدالت وبی عدالتی در کودکان

    هدف: پژوهش حاضر به بررسی عدالت وبی عدالتی در بین کودکان می پردازد. مطالعات اخیر این مطلب را نشان می دهد که محققان به موضوع عدالت در بین کودکان بسیار علاقمند هستند.

    مواد وروش ها: در این مقاله مروری پژوهش های اصلی از مقالات پایگاه های علمی اصلی شامل، pubmed ، science direct موردجستجو قرارگرفتند. با حذف مقالات تکراری، حدود 101 مقاله کیفی با عناوین عدالت، توزیع نابرابری، بی عدالتی در بین نوزادان و کودکان یافت شد.

    یافته ها: بررسی پیشینه پژوهش ها نشان داد، کودکان حس عدالت خواهی را به خوبی می فهمند و در مقابل بی عدالتی از خود واکنش نشان می دهند. پژوهش ها در مورد بی عدالتی نشان دادند که کودکان هشت ساله، مانند بزرگسالان، هر گونه پیشنهاد غیرمنصفانه ای را رد می کنند، اما کودکان کم سال تر، بین چهار تا هفت ساله، تنها زمانی به غیر منصفاته واکنش نشان می دهند و به شدت خشمگین می شوند که طرفِ محروم ماجرا باشند. عدالت درکودکان یافته ها نشان داد که در سن 3 سالگی م نابعی که در اختیار دارند حاضر هستند بین خود و دیگران به خصوص کودکان هم سن وآشنایان به طور مساوی تقسیم کنند. و کودکان 6 ساله علاوه بر مس اوات خواهی حتی برخی از علاقه خود را برای مجازات توزیع نابرابر قربانی می کنند. کودکان 9 - 8 ساله مانند 6 ساله ها به دنبال عدالت خواهی هستند و حاضر هستند که از منافع خود گذشت کنند.

    نتیجه گیری: این یافته ها نشان می دهد که کودکان از عدالت خواهی آگاه هستند و می توانند بر اساس مفهوم عدالت، انتظارات اجتماعی را ایجاد کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها