• بررسی تاثیر کیفیت گزارشگری مالی بر قیمت گذاری اقلام تعهدی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/01
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/08/01
    • تعداد بازدید: 539
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس ژورنال: 01333424261

    بررسی تاثیر کیفیت گزارشگری مالی بر قیمت گذاری اقلام تعهدی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    کیفیت گزارشگری مالی سبب پیش¬بینی بهتر جریان های نقدی آتی شرکت برای سرمایه گذاران و سایر استفاده¬کنندگان صورتهای مالی می شود. با توجه به آنکه حسابداری و اقتصاد دارای تاثیرات متقابل بر یکدیگرند، سطح کیفیت گزارشگری مالی دارای تاثیرات اقتصادی است. در این پژوهش سعی شده است تاثیر کیفیت گزارشگری مالی بر قیمت گذاری اقلام تعهدی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مورد بررسی قرار گیرد.

    پس از طراحی شاخص¬های ارزیابی متغیرها، اطلاعات معاملات انجام شده در دوره پژوهشی پنج ساله ۱۳93 تا ۱۳97 از سازمان بورس اوراق بهادار و نرم افزار ره آورد نوین و سایت codal.ir جمع آوری گردید. نمونه آماری مشتمل بر 223 شرکت می باشد که با روش حذف سیستماتیک انتخاب شده است که در مجموع 1115 سال - شرکت بودند. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت، یک پژوهش توصیفی با تأکید بر روابط همبستگی است.

    علاوه بر این، در حوزه مطالعات پس رویدادی قرار می گیرد. جهت تجزیه و تحلیل داده¬ها و آزمون فرضیه تحقیق از نرم افزار eviews 10 استفاده شده است. آنچه در جمع¬بندی و نتیجه‌ گیری کلی آزمون فرضیه‌ تحقیق می‌توان عنوان کرد، این است که کیفیت گزارشگری مالی بر قیمت گذاری اقلام تعهدی تاثیر معناداری دارد. نتایج به ‌دست ‌آمده در این پژوهش با مستندات اشاره ‌شده در چارچوب نظری تحقیق و ادبیات مالی مطابقت دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام میکنید
مقالات جدیدترین ژورنال ها