• تأثیر فضای مجازی اینستاگرام بر مقایسه اجتماعی افراد و رضایت از رابطه

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/01
    • تعداد بازدید: 248
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    تأثیر فضای مجازی اینستاگرام بر مقایسه اجتماعی افراد و رضایت از رابطه

    مردم بصورت معمول اطلاعاتی درمورد روابط خود را در صفحات اینستاگرام منتشر می کنند و این اطلاعات به منظور مقایسه ی اجتماعی در روابط افراد دیگر استفاده می شوند. قرارگرفتن در معرض پروفایل دوستان یا آشنایان در اینستاگرام می تواند بر خود فرد یا رابطه ی او تأثیر بگذارد و این گونه افراد روابط را تقسیر می کنند.

    نمونه ی آماری پژوهش حاضر 12 نفر از افراد متأهل به روش در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه تقسیم شدند. این مطالعه با استفاده از دو پروفایل ساختگی در اینستاگرام با استفاده از عکس های یک زوج جوان، جذاب و دگرجنس گرا که در اوایل 20 سالگی بودند، انجام شد و کیفیت روابط بصورت مثبت و منفی دستکاری شد.

    مشارکت کنندگان درمعرض یک نمایه که معادل اینستاگرام آشنایان بود، قرارگرفتند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t مستقل، manova و همبستگی توسط spss-26 استفاده شد. نتایج نشان داد بین رضایت افراد از رابطه در صفحات مجازی تفاوت معنی داری وجود دارد  p<0.05  همچنین تأثیرات فضای مجازی بر سه بعد rsci (تفسیر مقایسه اجتماعی روابط) معنی دار بود p< 0.05. مطالعه ی بررسی تأثیرات فضای مجازی بر روابط افراد بدلیل گستردگی ابعاد آن ادامه خواهد داشت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها