• بررسی آماری مقیاس ترس از کووید 19 در جامعه دانشجویان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/08/18
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/02
    • تعداد بازدید: 170
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی آماری مقیاس ترس از کووید 19 در جامعه دانشجویان

    این مقاله ترجمه ای آزاد از پژوهش  manuela و همکاران در سال 2020 در کشور اسپانیا می باشد. ظهور کووید 19 وعواقب اش منجربه ایجاد ترس، نگرانی واضطراب بین افراد درسراسرجهان شده است. اخیرا، ahorsu ودیگران مقیاس ترس ازکووید 19 ( fcv-19s) را ایجاد نموده اند.

    هدف مطالعه اخیر، تفسیر و تائید fcv-19s دردانشجویان دانشگاه اسپانیا بوده است. نمونه شامل 606 دانشجوی لیسانس اسپانیایی با میانگین سنی 59.21 سال بوده است. ما نیز از شش ایتم از پرسشنامه اضطراب حالت صفت  stai بوسیلهknippenberg ، duivenvoorden ، bonke، passchiner استفاده نموده ایم.

    مقیاس ترس از کووید 19 استفاده شده برای سنجش کنونی، یک معیار الفا خوب در رابطه با هماهنگی درونی یا انالیز پایایی با alpha ترتیبی، omega ترتیبی، را نشان داده است. هفت ایتم با همبستگی ایتمی اصلاح شده، حفظ شده اند وبوسیله بارگذاری عاملی قوی ومعناداری تائید شده اند.

    اعتبار هم زمان بوسیله شش ایتم از پرسشنامه اضطراب حالت صفت stai حمایت شده است. مقیاس ترس از کووید 19، یک مقیاس هفت ایتمی، دارای یک ساختارتک بعدی ثابت با ویژگی های روان سنجی دقیق می باشد. این مقیاس در ارزیابی ترس ازکووید 19 بین دانشجویان دانشگاه اسپانیا، معتبر می باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها