• بررسی تاثیر ساختار سرمایه و استراتژی شرکت ها بر نقدشوندگی سهام در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/06
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/10/12
    • تعداد بازدید: 132
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی تاثیر ساختار سرمایه و استراتژی شرکت ها بر نقدشوندگی سهام در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    مفاهیم مالی و اصول نظری مدیریت استراتژیک بیانگر این موضوع هستند که شرکتها قبل از اتخاذ تصمیم در مورد سرمایه گذاری های خود باید منابع مالی خود را بررسی کرده، وجوه خود را به نحوی تخصیص دهند که ضمن گردش عملیات شرکت در کوتاه مدت، موفقیت بلندمدت خود را نیز در نظر گرفته باشند.

    هدف اصلی این پژوهش ارائه راهکارهایی جهت توسعه ساختار سرمایه شرکتها و نقدشوندگی آنها از طریق تاثیر ساختار سرمایه و استراتژی شرکت ها بر نقدشوندگی سهام می باشد. این پژوهش در زمره پژوهش های تحلیلی از نوع همبستگی محسوب می شود، که از حیث هدف کاربردی می باشد.

    برای جمع آوری داده های از صورت های مالی حسابرسی شده شرکت های بورس اوراق بهادار تهران استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی ساله ای 1396 الی 1399 می باشد. که تعداد 120 شرکت طبق روش هدفمند به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند. همچنین برای آزمون فرضیات پژوهش از آزمون های رگرسیون با استفاده از نرم افزار eviews استفاده شده است. نتایج نشان داد. استراتژی شرکت ها بر ساختار سرمایه تاثیر معناداری دارد. و همچنین استراتژی شرکت ها بر نقدشوندگی سهام تاثیر معناداری دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها