• بررسی روابط بین فرهنگ یکپارچگی سازمانی و مسئولیت اجتماعی برعملکرد کسب وکار (مورد مطالعه شرکت اسنپ)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/11/07
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/11/18
    • تعداد بازدید: 157
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی روابط بین فرهنگ یکپارچگی سازمانی و مسئولیت اجتماعی برعملکرد کسب وکار (مورد مطالعه شرکت اسنپ)

    فرهنگ یک سازمان، موجب اجتماعی شدن کارکنان می شود. امروزه اصول اخلاقی یک بخش جدایی ناپذیر از فرهنگ سازمان می باشد. بنابراین فرهنگ یک سازمان بر روی روشی تاثیر گذار خواهد بود که با آن، سازمان عملکرد های مسئولیت پذیری اجتماعی اش را تحقق بخشد. در تحقیق به بررسی روابط بین فرهنگ یکپارچگی سازمانی و مسئولیت اجتماعی برعملکرد کسب وکار (مورده مطالعه شرکت اسنپ) پرداخته شده است.

    بعد از بررسی پیشینه تحقیق، مدل تحقیق طراحی و فرضیه های تحقیق تدوین گردید. در نهایت جهت بررسی فرهنگ سازمانی از مدل هافستد و همچنین جهت بررسی مسئولیت پذیری اجتماعی از مدل چهار بخشی کارول استفاده شده است. ضمن اینکه هدف کلی پژوهش این بوده که روابط بین فرهنگ یکپارچگی سازمانی و مسئولیت پذیری اجتماعی بر عملکرد کسب وکار در  شرکت اسنپ مستقر در ایران با استفاده از روش های شناخته شده بررسی شود.

    جامعه ی آماری پژوهش کلیه پرسنل شرکت اسنپ در ایران می باشد که این تعداد در حدود 2000 نفر و نمونه ای 322 تایی با استفاده از جدول مورگان و به روش نمونه گیری ساده انتخاب شدند. جهت گردآوری اطلاعات مورد نیاز از روش های میدانی استفاده شده است. روش این تحقیق نیز از نوع توصیفی- پیمایشی بوده و ابزار اصلی گردآوری اطلاعات پرسشنامه می باشد. لازم به ذکر است که برای جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه استفاده گردید؛ پرسشنامه اول، برگرفته از پرسشنامه استاندارد فرهنگ سازمانی هافستد و پرسشنامه دوم، محقق ساخته بوده است. پس از تکمیل و نظر سنجی به منظور روایی و پایایی سوالات، پرسشنامه ها در قلمروی مکانی ذکر شده توزیع شده است. در نهایت با استفاده از نرم افزار spss و روش های آزمون k-s ، ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون چند گانه ، فرضیه های تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که یکپارچگی فرهنگ سازمانی و مسئولیت پذیری اجتماعی  بر عملکرد شرکت اسنپ تاثیر و به طور جزئی تر؛ فرد گرایی- گروه گرایی و توجه به زمان تاثیر مثبت و معنی داری دارند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها