• مطالعه رابطه بین سازوکارهای مدیریت تحول وافشای داوطلبانه در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/11/07
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/11/18
    • تعداد بازدید: 165
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    مطالعه رابطه بین سازوکارهای مدیریت تحول وافشای داوطلبانه در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    مدیریت مطلوب، حیات سالم بنگاه اقتصادی را در دراز مدت هدف قرار می دهد وبه این دلیل در صدد است تا از منافع سهامداران در مقابل مدیریت سازمان ها حفاظت به عمل آورد. هنگامی که سهامداران قدرت تصمیم گیری را به مدیران محول می کنند، رابطه نمایندگی بوجود می آید. مشکلات نمایندگی زمانی که اهداف نماینده و کارگزار با یکدیگر متضاد باشند، پدیدار می شود. اگر کنترل و نظارت بر فعالیت های نماینده توسط کارگزار پرهزینه و به سختی صورت گیرد، این تضاد منافع برجسته تر نیز می شود.

    بخشی از مسائل نمایندگی از طریق فقدان اطلاعات مالی در دسترس سرمایه گذاران حاصل می شود و بنابراین شرکت هایی که افشای اطلاعات اضافی و اختیاری را درباره فعالیت های خویش فراهم می کنند، حسن روابط مشترک نماینده و کارگزار را بهبود می بخشند. مدیریت تحول نیز شامل فعالیت های مختلفی است که می تواند هزینه های نمایندگی را کاهش دهد.

    این پژوهش درصدد است تا به بررسی سازوکارهای مدیریت تحول و افشای داوطلبانه در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بپردازد که در آن مدیریت تحول شامل روش های مدیریتی شامل ساختار مالکیت می باشد. ساختار مالکیت توسط مالکیت مدیریتی، مالکیت سهامداران عمده و مالکیت دولتی مشخص شده است. افشای داوطلبانه نیز از نرخ های افشای اطلاعات استراتژیک شرکت، اطلاعات طرح ریزی شده و اطلاعات بخشها، نسبتهای مالی، بحث و تحلیل مدیریت، اطلاعات مالی و غیرمالی کلیدی جمع بندی شده است. که نتایج بررسی نشان میدهد که رابطه معناداری سازوکارهای مدیریتی و افشای داوطلبانه وجود دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها