• راهکارهای افزایش انگیزش دانش آموز ومعلم در دوران کرونا

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/11/30
    • تعداد بازدید: 235
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    راهکارهای افزایش انگیزش دانش آموز و معلم در دوران کرونا

    اکنون با شیوع بیماری کرونا که تعطیلی مدارس را در پی داشت متاسفانه بی انگیزگی وبه تبع آن کاهش بار علمی دانش آموزان قابل تصور است مگر آنکه نظارت کافی بر روند یادگیری و اشتیاق شاگردان وجود داشته باشد وبه طور قطع  یکی از مؤثرترین عوامل تاثیرگذار بر اشتیاق وانگیزه دانش آموزان معلم است که خود باید از انگیزه و اشتیاق سرشار باشد. دراین مقاله سعی شده است، راهکارهایی برای ایجاد انگیزه دراین دوران بیان شود البته قبل از آن به روحیه و شادابی معلم پرداخته می شود.

    لفرانسوا(1997) انگیزه را علت ودلیل رفتار می داند، دلیل این که چرا ما بعضی رفتارها را انجام می دهیم ولی بعضی دیگر را انجام نمی دهیم انگیزه های ما هستند. الآن شرایط به نحوی است که ممکن است دانش آموز نتواند در یک ساعت خاص در همه روزها حاضر باشدیا نتواند مرتب در ارائه حل تمرینات فعال باشد بنابراین باید سطح انتظاراتمان را با توجه به شرایط تغییر دهیم وکمی با گذشت سعی کنیم روحیه شاگردان برای باور خود حفظ شود، احساس کفایت و لیاقت کنند، با تحسین فعالیت های آنان هرچند کوچک، روحیه اعتماد به نفس را در آنان بالا ببریم و... دراین راستا با ترغیب و تشویق معلمان فعال و زحمتکش در فضای مجازی می توان روحیه ی پرانرژی وشادی بخش را به جامعه ی آموزش تزریق کنیم، همچنین تجلیل از معلمان برتر در مسابقات مختلف تاثیر خاص خودش را بر روی انگیزه ونشاط معلم می گذرد.

    ناگفته نماند اصلاح وکیفیت بخشی به فضاهای آموزشی، در اختیار قرار دادن ابزار لازم برای محتوی سازی، دوره آشنایی با تکنیک های کاربردی در فضاهای مجازی، در ایام تعطیلی مدارس می تواند شور و شوق را در معلم برای ارائه کار بهتر در آموزش، ایجاد و زنده نگه دارد زیرا بهترین برنامه ها و غنی ترین محتوای آموزشی بدون وجود مربیانی کار آزموده و باانگیزه به ثمر نخواهد رسید.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها