• عوامل موثر بر الگوهای رفتاری دانش آموزان و جوانان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/07
    • تعداد بازدید: 301
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    عوامل موثر بر الگوهای رفتاری دانش آموزان و جوانان

    هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل موثر بر الگوهای رفتاری دانش آموزان و جوانان است. تربیت و رشد دانش آموزان در همه ی جوامع تحت تاثیر بسیاری از رخ دادهای گوناگون می باشد که گاه این عوامل و موقعیت ها به صورت ناخودآگاه و گاه با هدف از پیش تعیین شده و آگاهانه توسط اشخاص مختلف بر رفتار و عملکرد دانش آموزان تاثیر می گذارند که همین عامل مستلزم توجه به الگوهای رفتاری مناسب دانش آموزان در طول رشد و پرورش می باشد تا به مسیرهای نامناسب هدایت و سوق داده  نشوند. این مقاله با روش علمی_مروری(کتابخانه ای)انجام گرفته شده است و در تهیه ی آن از انواع کتاب ها، مقالات، مجلات و ....معتبر استفاده شده است.

    یافته های این مقاله حاکی از آن است که دانش آموزان و جوانان به علت شرایطی سنی و جسمی که دارند بیشتر از گروه های دیگر تحت تاثیر محیط و شرایط حاکم بر جامعه ی خود هستند همین شرایط رشدی و شخصیتی آن ها باعث اهمیت و انگیزه ی افراد شرور برای سوء استفاده از آن ها را فراهم می کند که در این صورت باید نهادهای تاثیر گذار دراین زمینه برای جلوگیری از وقوع چنین شرایطی از جوانان و دانش آموزان حمایت کامل و صحیح را داشته باشند.

    نتیجه ی کلی که از این مقاله گرفته شده است نشان می دهد که دانش آموزان بیشتر از گروه های دیگر رفتارهای خود تحت تاثیر الگوهای رفتاری مختلف تغییر می دهند و با دیدن رفتارهایی که در نظر آن ها جالب می باشد شروع به الگو برداری از آن ها می کنند در این بین همسالان، خانواده ها، معلمان، دوستان، افراد مشهور در صحنه های مختلف علمی و ورزشی و عوامل دیگر که گاه ناخودآگاه بدون این که قصدی در کار باشد رفتارهای خود را به دیگران القا می کنند و آن ها از این رفتارها که در بعضی اوقات نامناسب می باشد الگو برداری می کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها