• بررسی نحوه ی تاثیرگذاری معلمان بر فرآیند یادگیری دانش آموزان

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/09
    • تعداد بازدید: 220
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    بررسی نحوه ی تاثیرگذاری معلمان بر فرآیند یادگیری دانش آموزان

    هدف از انجام این پژوهش بررسی نحوه ی تاثیرگذاری معلمان بر میزان یادگیری دانش آموزان است. مسیر یادگیری دانش آموزان همیشه درگیر عوامل و شرایط زیادی می باشد تا بدون هیچ مانعی به موفقیت برسد یکی از این عوامل مهم که به طور مستقیم با آن ها سرو کار دارد معلمان دانش آموزان می باشند که با فراهم کردن شرایط لازم که در قالب طراحی آموزشی آن را برنامه ریزی و طراحی می کنند به یادگیری و موفقیت دانش آموزان تاثیر اساسی و مهم می گذارند که همین طراحی و نتخاب درست می تواند رشد و شکوفایی دانش آموزان را تا حدی تضمین کند.

    این مقاله با روش علمی_مروری(کتابخانه ای) انجام گرفته شده است و در تهیه ی آن از انواع کتاب ها، مقالات، مجلات و.... معتبر استفاده شده است. یافته های این مقاله حاکی از آن است که معلم در بین همه ی جوامع بشری از به علت اهمیتی که در رشد و تربیت دانش آموزان داشت از جایگاه بالایی برخوردار بودند با این حال معلمان با عواملی مانند انتخاب روش تدریس، انتخاب ابزار، ایجاد انگیزه، مشارکت با اولیاء و... بر یادگیری و شکوفا شدن دانش آموزان با توجه به تفاوت های فردی که هر کدام از دانش آموزان دارند کمک زیادی کرده است.

    نتیجه گیری کلی که از این مقاله گرفته شده است نشان می دهد که عوامل زیادی در این مسیر با توجه به جایگاه آموزش در سطح اول هر کشور دخالت داشته باشند و به دلایل مختلف برای رسیدن به مموفقیت دانش آموزان تلاش کنند اما در بین همه ی این عوامل معلمان هر نظام تعلیم و تربیتی نخستین جایگاه را در یادگیری و پرورش دانش آموزان به عهده دارد و بر همن اساس می تواند از طرق مختلف مانند روش تدریس، نوع پوشش، نوع رفتار، عقاید و... که گاه این تاثیرگذاری به صورت ناخودآگاه بر رفتار دانش آموزان تاثیر بگذارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها