• چگونه توانستم رغبت و انگیزه ی دانش آموزان پایه اول دبستان را نسبت به درس املا در آموزش مجازی افزایش دهم؟

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/16
    • تعداد بازدید: 154
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چگونه توانستم رغبت و انگیزه ی دانش آموزان پایه اول دبستان را نسبت به درس املا در آموزش مجازی افزایش دهم؟

    با توجه به شرایط کنونی و همه گیری بیماری کرونا، کلاس های درس در فضای مجازی و در بستر برنامه شاد برگزار می شوند. اینجانب در طول گذراندن کارورزی 2 در پایه اول متوجه بی انگیزگی دانش آموزان نسبت به کلاس املا شدم و از فعالیت دانش آموزان نسبت به کلاس های حضوری کاسته شده است.

    و هدف از این پژوهش حاضر سعی بر افزایش انگیزه دانش آموزان نسبت به درس املا و افزایش مشارکت آنها در کلاس است. بنابراین بنده پرسش نامه ای را تهیه کردم و در گروه کلاسی قرار دادم و از دانش آموزان خواستم به پرسش ها پاسخ دهند و همچنین با معلم کلاس اول ریحان به مصاحبه ای کردم.

    هدف از طرح پرسش نامه و مصاحبه، یافتن دلیل بی انگیزگی دانش آموزان نسبت به درس املا بود. دانش آموزان از روش تدریس راضی نبودند. پس از گردآوری اطلاعات از منابع مختلف و مشورت با معلم راهنما و گروه نقاد تصمیم گرفتم از طریق استفاده از روش تدریس به وسیله اجرای بازی‌های کلاسی به عنوان راهبردهای تدریس و دادن بازخورد به تکالیف دانش آموزان، مشارکت و فعالیت دانش آموزان را زیاد کنم.

    بعد از اجرای راه حل پیشنهادی، به این نتیجه رسیدم انجام اقدامات لازم باعث شده است فعالیت دانش آموزان رفته رفته افزایش یابد و از تعداد دانش آموزان منفعل در کلاس کاسته شود و تعداد دانش آموزان غایب هر جلسه کمتر شود. و در نتیجه انگیزه یادگیری دانش آموزان افزایش یابد و کلاسی پویاتر داشته باشیم.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها