• راه های افزایش انگیزه در دانش آموزان برای مطالعه

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/16
    • تعداد بازدید: 123
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    راه های افزایش انگیزه در دانش آموزان برای مطالعه

    موقعیت و شرایط محیط آموزشی از جمله عواملی است که با انگیزش دانش آموزان ارتباط نزدیک دارد. ما حل مهم ترین نقش را در آموزشگاه ایفا می کند و چگونگی عملکرد دانش آموز به رفتار معلم بستگی دارد. برای معلم این خیزش دانش آموز به این سبب که هم در حکم هدف و هم به منزله وسیله پیشرفت های بدی در سایر زمینه های تربیتی است اهمیت زیادی دارد.

    معلمان می توانند از منابع و راه هایی که انگیزش از طریق آن ها افزایش می یابد استفاده کنند. اگرچه در بیشتر کلاس های درس می توانیم هم انگیزش بیرونی و هم انگیزش درونی را مشاهده کنیم، اما وجه غالب با انگیزش بیرونی است. البته نشانه های انگیزش درونی نیز در مدارس یافت می شود.

    دانش آموزان می توانند دارای انگیزه درونی باشند و معلمان همین باید در کنار انگیزش بیرونی به انگیزش درونی توجه کنند. لازم است تا میان این دو تعادل و توازن ایجاد گردد و دانش آموزان می آموزند که چگونه قادرند از انگیزش بیرونی به انگیزش درونی دست یابند.

    بنابراین از آنجا که معلمان بایستی از راهبردهای انگیزش بیرونی و درونی آگاهی یافته و با ایجاد تعادل و توازن بین این دو نوع انگیزش زمینه بهبود کیفیت آموزشی را فراهم نمایند، معاونت آموزش و پرورش عمومی سازمان با اجرای طرح تلاش آفرین و ارائه راهکارهای اجرایی در نظر دارد در زمینه افزایش انگیزش در دانش آموزان برنامه های سیما به اجرا درآورد به منظور آشنایی همکاران محترم با انواع انگیزش ابتدا به تعریف هر یک از آن ها پرداخت و سپس توضیحات لازم در زمینه شیوه اجرای طرح ها و راهکارها ارائه خواهد شد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها