• چگونگی برطرف کردن مشکل ناسازگاری دانش آموز پسر پایه ششم مدرسه غدیر

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/06/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/16
    • تعداد بازدید: 115
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: -

    چگونگی برطرف کردن مشکل ناسازگاری دانش آموز پسر پایه ششم مدرسه غدیر

    توانایی اداره وهدایت کلاس، بخش مهمی از کار هر معلم و نیز بستر مناسبی برای یادگیری است. به نظر می رسد معلم برای اداره مطلوب و منظم  کلاس درس به دومهارت احتیاج دارد. یکی برقراری ارتباط موثر و مثبت با دانش آموزان و دیگری مدیریت کلاس این پژوهش با عنوان بهبودیافتن مشکل ناسازگاری دانش آموزپایه ششم پرهام درمدرسه 500 نفره عمار و کلاس 43 نفره با هدف کمک به دانش آموز، مدرسه کلاس و خانواده انجام گرفته است.

    مشکلات رفتاری و درس نخواندن  پرهام که با آزار و اذیت همکلاسی هایش نظم و آرامش مدرسه را بهم ریخته بود و مدام زمان کلاس به ایشان و آزارهایش تعلق گرفته بود من را بر آن داشت که بعنوان آموزگارش برای ریشه یابی وحل این مشکل قدم بردارم در این زمینه  بااستفاده از روش مشاهده دانش آموز در کلاس و مدرسه و مصاحبه با همکاران و مدیر مدرسه و والدین و دانش آموزان اطلاعات موردنظر جمع آوری شد.

    یافته های این تحقیق  هم مثل سایریافته های محققان چون نلسون، ایزرائل وسیمین حسینیان  نشان داد مشکلات رفتاری خانواده  عامل تاثیرگذار است و در تعدادی ازیافته های پژوهشی علاوه برخانواده به نقش مدرسه هم اشاره شده و آن را عاملی در مداومت رفتاری می داند.

    عدم آگاهی والدین وبعضابی توجهی مسئولین مدرسه و آموزگار هم نقش تاثیرگذار در مشکلات رفتاری وناسازگاری دانش آموزان خواهدشد. بنابراین با آموزش های لازم چون مهارت های زندگی ازجمله مهارت ارتباطی مشکلات رفتاری این دانش آموزکاهش و با برقراری مهارت ارتباط موثر مشکلات رفتاری آن بسیار کاهش یافت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها