• بررسی رابطه ی بین ویژگی های شخصیت و روش های کنار آمدن با رضایت شغلی و عملکرد شغلی در کارمندان آموزش و پرورش استان گیلان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1400/12/25
    • تعداد بازدید: 142
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی رابطه ی بین ویژگی های شخصیت و روش های کنار آمدن با رضایت شغلی و عملکرد شغلی در کارمندان آموزش و پرورش استان گیلان

    پژوهش حاضربا هدف بررسی رابطه بین ویژ گی های شخصیت و روش های کنار آمدن با رضایت شغلی و عملکرد شغلی در کارمندان اداره های آموزش و پرورش انجام شد. روش جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارمندان آموزش و پرورش استان گیلان در سال 1390 تشکیل می دهند.

    نمونه مورد پژوهش تعداد 288 نفر از کارمندان بودند که به صورت تصادفی خوشه ای از 5 اداره انتخاب گردیده اند. داده ها با استفاده از پرسش نامه پنج عاملی شخصیت neopi-r وروش های کنار آمدن لازاروس بدست آمد. و از طریق ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل دگرسیون چند متغییره با نرم افزار spss تجزیه و تحلیل شد.

    نتایج پژوهش نشان داد که بین ویژگی های شخصیت برون گرایی و دلپذیر بودن و انعطاف پذیری با رضایت شغلی رابطه مثبت و معنا دار وجود دارد همچنین ویژگی شخصیت برون گرایی وعملکرد شغلی رابطه مثبت و معنادار و بین کنار آمدن به شیوه هیجان مدار با عملکرد شغلی رابطه منفی و معنا دار وجود دارد.

    نتیجه گیری براساس یافته های پژوهشی می توان نتیجه گرفت که ویژگی شخصیت برون گرایی می تواند پیش بینی کننده رضایت شغلی و عملکرد شغلی و شیوه مقابله هیجان مداری پیش بینی کننده عملکرد شغلی در کارمندان باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها