• بررسی عوامل پیش آیندی قصد خرید آنلاین با تاکید بر نگرش به رهبران عقیده و نگرش به برند (مورد مطالعه: کاربران شبکه اینستاگرام)

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/23
    • تعداد بازدید: 103
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    بررسی عوامل پیش آیندی قصد خرید آنلاین با تاکید بر نگرش به رهبران عقیده و نگرش به برند (مورد مطالعه: کاربران شبکه اینستاگرام)

    هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی تاثیر تخصص، اعتماد و هنجارهای ذهنی بر قصد خرید آنلاین از طریق نگرش به رهبران عقیده و نگرش به برند در میان کاربران شبکه اینستاگرام می باشد. پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی بوده و جامعه آماری پژوهش شامل کاربران شبکه اینستاگرام بوده که به روش نمونه گیری در دسترس تعداد 402 نفر به عنوان نمونه براساس فرمول کوکران انتخاب شدند.

    ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بوده و جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش مدل سازی معادلات ساختاری مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزیی استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که نگرش به برند و رهبران عقیده بر قصد خرید آنلاین موثر است. همچنین مشخص شد که نگرش برند در رابطه بین نگرش به رهبران عقیده و قصد خرید آنلاین نقش میانجی دارد.

    همچنین مشخص شد که اعتماد، تخصص و هنجارهای ذهنی بر نگرش به رهبران عقیده و جذابیت اجتماعی، مادی گرایی و اعتماد تبلیغاتی بر قصد خرید آنلاین موثر است. بر این اساس می توان گفت که با ارتقای محتوای شبکه اجتماعی و کاهش ریسک در فضای مجازی می توان زمینه نگرش مثبت نسبت به رهبران عقیده را ایجاد نماید و بر قصد خرید آنلاین موثر باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها