• رابطه میان تنوع جنسیتی هیات مدیره و مدیریت سود با توجه به نقش تعدیلگر کیفیت حسابرسی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/10/15
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/23
    • تعداد بازدید: 193
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    رابطه میان تنوع جنسیتی هیات مدیره و مدیریت سود با توجه به نقش تعدیلگر کیفیت حسابرسی

    بر اساس نظریه نهادی هیئت مدیره های دارای تنوع جنسیتی مشورت های آگانه بیش تری را انجام می دهند. هیئت مدیره یک گروه ازافراد منتخب است که مسئولیت اصلی آن ها عمل به بهترین شکل به نفع صاحبان سهام است.

    اعضای هیئت مدیره به طور رسمی برمدیریت سطح بالا کنترل و نظارت می کنند. هدف این پژوهش رابطه تنوع جنسیتی هیات مدیره و مدیریت سود با نقش تعدیلگر کیفیت حسابرسی می باشد. روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی ازنوع همبستگی بوده است.

    جامعه آماری این پژوهش را شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تشکیل دادند و نمونه مورد استفاده نیز از طریق روش حذف سیستماتیک از جامعه آماری انتخاب شده است که تعداد 112 شرکت از این جامعه ی آماری منتخب گردیده اند؛ داده های مورد نیاز برای آزمون فرضیه های تحقیق، از نرم افزارهای تدبیرپرداز و ره آورد نوین، صورت های مالی سالانه شرکت ها، گزارش هیئت مدیره به مجمع عمومی صاحبان سهام و وب سایت سازمان بورس اوراق بهادار، استخراج شده و نرم افزار مورد استفاده جهت تجزیه و تحلیل داده ها، eviews 9 می باشد.

    نتایج آزمون فرضیات نشان می دهد بین تنوع جنسیتی هیئت مدیره و سطح مدیریت سود رابطه معناداری وجود دارد و از طرفی کیفیت حسابرسی رابطه بین تنوع جنسیتی هیئت مدیره و مدیریت سود را تعدیل نمی کند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم