• بررسی خاصیت آنتی باکتریایی گیاهان قدومه شیرازی، خوشاریزه، گلپر، بومادران و شیرین بیان

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/24
    • تعداد بازدید: 116
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی خاصیت آنتی باکتریایی گیاهان قدومه شیرازی، خوشاریزه، گلپر، بومادران و شیرین بیان

    بیماری های عفونی همواره از نگرانی های مهم بشر بوده و پیوسته توجه تعداد زیادی از صاحبان حرفه های مختلف پزشکی و آزمایشگاهی را به خود معطوف کرده است. امروزه با توجه به اثرات جانبی آنتی بیوتیک ها و مقاومتی که میکرو ارگانیزم های بیماری زا علیه آنها کسب کرده اند، در پزشکی استفاده از عصاره ها و ترکیبات با خواص بیولوژیکی گونه های گیاهی متداول شده است و ترکیبات ضد میکروبی آن ها نیز یکی از منابع باارزش در پزشکی به شمار می آید، درنتیجه گسترش بیماری های عفونی، شناسایی تعداد بیشتری از این عصاره ها و ترکیبات را نیاز دارد.

    هدف از این مطالعه مروری بر خواص آنتی باکتریال برخی از گیاهان دارویی ایرانی (قدومه شیرازی، خوشاریزه، گلپر، بومادران و شیرین بیان) می باشد. در این مطالعه مروری با جستجوی واژگان کلیدی گیاهان دارویی ایران قدومه شیرازی، خوشاریزه، گلپر، بو مادران و شیرین بیان خواص آنتی باکتریال گیاهان دارویی ایران در مقالات علمی منتشرشده در بانک های اطلاعاتی iran medx, magiran, google scholar, ebsco, pubmed, science direct, sid مطالب موردنیاز به دست آمده است.

    بسیاری از گیاهان دارویی شامل قدومه  شیرازی، خوشاریزه، گلپر، بومادران و شیرین بیان دارای خواص آنتی باکتریال خوبی بر ضد انواع باکتری های پاتوژن می باشند. از خواص ضد میکروبی گیاهان دارویی مورد بررسی، علاوه بر کمک در برگشت حساسیت آنتی بیوتیک ها در باکتری های پاتوژن به عنوان نگه دارنده های طبیعی در انواع غذاهای آماده می توان بهره گرفت که از بین گیاهان دارویی بررسی شده قدومه شیرازی وشیرین بیان بر روی طیف وسیعی از باکتری های گرم مثبت و منفی اثرات آنتی باکتریال دارند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها