• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/28
    • تعداد بازدید: 147
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    افزایش کارایی شبکه ی vanet در اتومبیل های نسل جدید

    با پیشرفت فناوری های نوین، امروزه می توان گفت که تمام زندگی بشر دچار تحول و دگرگونی شده است. یکی از بارز ترین تغییرات را می توان در صنعت اتومبیل سازی مشاهده کرد، زیرا صنایع اتومبیل سازی بصورت کاملا رقابتی در حال استفاده از آخرین فناوری ها برای بهبود کیفیت محصولات و به دست آوردن سهم بیشتر از بازار هستند.

    یکی از مسائلی که همواره ذهن طراحان و توسعه دهندگان صنعت اتومبیل را به خود مشغول کرده، ایمنی و حفاظت سرنشینان خودرو ها در برابر خطرات مختلفی است که سلامت و جان آنان را تهدید می کند. در این راستا یک شبکه ی بین خودرویی یا vanet ارائه گردیده که قابلیت ارتباط خودرو را با خودرو های دیگر و همچنین با تجهیزات ثابت کنار جاده را فراهم می کند تا با استفاده از آن بتوان سیستم های ایمنی اتومبیل را فعال کرد و همچنین ارتباط دو سویه با خودرو های دیگر برقرار نمود.

    در سال های اخیر استاندارد ها و فرکانس فعالیت لازم نیز برای آن ایجاد و به تصویب رسیده است. در این مقاله ما به بررسی شبکه ی بین خودرویی ونت با تمرکز بر افزایش کارایی این فناوری در اتومبیل های پیشرفته نسل جدید و ارائه ی مزایا و معایب آن پرداخته و مطالعات انجام شده را مورد تحلیل قرار داده و نتایج آنرا ارائه می کنیم. و در پایان نیز توصیه هایی برای پژوهش های آینده در این زمینه ارائه خواهیم کرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها