• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/01/28
    • تعداد بازدید: 366
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    تجزیه و تحلیل چالش های رایانش ابری

    رایانش ابری یک فناوری جدید نیست،بلکه یک روش جدید برای ارایه منابع محاسباتی و یک مدل برای ارایه سرویس از طریق اینترنت می باشد. در واقع رایانش ابری توانایی بهره وری و صرفه جویی در منابع it و افزایش توان محاسباتی را فراهم می کند، به طوری که توان پردازشی به ابزاری با قابلیت دسترسی همیشگی تبدیل شود.

    امروزه رایانش ابری موجبات گسترش توانایی های فناوری اطلاعات را به گونه ای فراهم آورده که در کمتر از چند سالابرهای پردازشی از یک مفهوم ساده در کسب وکار، به یکی از سریع ترین بخش های درحال رشد در صنعت فناوری اطلاعات جهش یافته اند، اما هر قدر که اطلاعات افراد و شرکت ها بیشتر در ابرهای پردازشی ذخیره می شوند به همان نسبت چالش های موجود بیشتر نمایان می گردد و در عمل برخلاف تمام موضوعات حواشی رایانش ابری بسیاری از سازمان های بزرگ به عنوان مشتری هنوز هم تمایلی برای انتقال کسب و کار خود به ابرهای پردازشی ندارند.

    هدف از این مقاله بررسی چالش های موجود و راهکارهای مرتبط در پردازش ابری می باشد که با توجه به حوزه های ریسک پذیر و بحرانی در رایانش ابری، چالش های امنیتی با دقتی بیشتر در سرویس های مختلف ابر به همراه ارائه راهکار بررسی شده است، در این زمینه مجازی سازی به عنوان یکی از راهکارهای کلیدی در براوردن امنیت ارائه شده است .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها