• تاثیر حسابداری منابع انسانی بر عملکرد مالی بنگاه های کوچک و متوسط (sme) (مطالعه ی موردی: شرکتهای تولیدی پلاستوفوم جنوب شرق تهران)

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/02/05
    • تعداد بازدید: 105
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    تاثیر حسابداری منابع انسانی بر عملکرد مالی بنگاه های کوچک و متوسط (sme) (مطالعه ی موردی: شرکتهای تولیدی پلاستوفوم جنوب شرق تهران)

    هدف این مطالعه بررسی تأثیر حسابداری منابع انسانی (hra) بر عملکرد کلی سازمان است. این مطالعه با ارائه جزئیات hra، ابعاد مختلفی از جنبه های مالی سازمان ها و یا به عبارت دیگر، بهره وری سرمایه انسانی، سودآوری سازمان، بازده دارایی و بازده سرمایه را شناسایی می کند. این مطالعه برای شناخت تأثیر معیار های مختلف، داده های مورد نیاز را از 268 پاسخ کارکنان شرکت های sme فعال در تولید پلاستوفوم جنوب شرق تهران جمع آوری کرده است، و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از رگرسیون خطی و نتایج anova و مقادیر ضرایب نشان از تأثیر مثبت و معنادار hra بر بهره وری سرمایه انسانی، سودآوری سازمان و بازده سرمایه دارد.

    شواهد نشان می دهد که شرکت های sme در جنوب شرق تهران از مزایای hra در سازمان آگاه هستند و تنها نگرانی این است که نیاز به اقدامات سریع مدیریتی وجود دارد که با اطلاع رسانی گسترده به همه ی آن ها امکان پذیر است. با این حال، hra هیچ تأثیر معناداری بر بازده دارایی ندارد. این مطالعه به شرکت های sme، دپارتمان منابع انسانی و تصمیم گیرندگان مدیریت کمک می کند تا مفهوم hra و مزایای آن را برای ایجاد تغییر مثبت در صورت های مالی خود درک کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها