• بررسی ارتباط بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و مولفه های عملکرد مالی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/02/05
    • تعداد بازدید: 114
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    بررسی ارتباط بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و مولفه های عملکرد مالی

    تمرکز فزاینده بر مسئولیت اجتماعی شرکت ها و خواستار رعایت اصول مسئولیت اجتماعی در صنایع با تکنولوژی بالا ما را ترغیب می کند تا رابطه بین عملکرد شرکت ها و مسئولیت اجتماعی را در شرکت هایی که با فناوری های پیشرفته فعالیت می کنند بررسی کنیم. لذا هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین مسئولیت اجتماعی شرکت ها و مولفه های عملکرد مالی می باشد.

    از جهت روش استنتاج، این تحقیق از نوع توصیفی-تحلیلی می باشد. جامعه آماری تحقیق، شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی سال های 1393 - 1398 می باشد. با استفاده از روش حذفی سیستماتیک 109 شرکت (654 سال شرکت) به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید پس ازجمع آوری اطلاعات، داده ها و ارقام با برنامه ایویوز تحلیل شد.

    یافته های پژوهش نشان داد بین مسئولیت اجتماعی شرکت، بازده دارایی های شرکت و بازده سرمایه رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. درحالی که بین مسئولیت اجتماعی شرکت و رشد درآمد شرکت و کیوتوبین رابطه معناداری وجود ندارد. تعهد و بینش نسبت به مسئولیت اجتماعی می تواند راهی برای تقویت مزیت رقابتی شرکت ها باشد زیرا باعث شهرت و درک شهروندان از فعالیت های مسئولیت های اجتماعی می شود که در بلندمدت می تواند باعث خلق ارزش شود. در بلندمدت اعتبار اجتماعی به اندازه اعتبار مالی ارزش خواهد داشت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها