• دیدگاه اسلام در مورد مسئله تعلیم و تربیت

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1400/12/05
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/02/10
    • تعداد بازدید: 182
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053199

    دیدگاه اسلام در مورد مسئله تعلیم و تربیت

    در هر جامعه ای، سعی و تلاش بر این است که در همه ی حوزه ها از جمله نظام تعلیم و تربیت و دستگاه آموزش و پرورش، برای رسیدن به اهداف و رسالت خطیر خود، در حال بازنگری در لایه های عمیق خود هستند. نظام اسلامی بر این اصل پایبد بوده، که اهداف، رویکرد، روش و مبانی نظری خود را بر اساس تعالیم و آموزه های دینی و اسلامی استوار کند.

    در این مقاله ما با استفاده از روش «توصیفی-تحلیلی» و با استقاده از ابزارهای کتابخانه ای درصدد پاسخ گویی به سوالاتی نظیر «نظر اسلام در مورد مفهوم» «تعلیم» چیست؟ نظر اسلام در مورد مفهوم «تربیت» چیست؟ موضوع تربیت از نظر اسلام چیست؟ رابطه «تعلیم و تربیت» از دیدگاه اسلام چیست؟ هدف «تعلیم و تربیت» از دیدگاه اسلام چیست؟ هستیم.

    اسلام تعلیم و تربیت را دو جزء تاثیر گذار و در ارتباط متقابل با همدیگر می داند و به نوعی معتقد است که تعلیم بدون تربیت، مطلوب نیست و همچنین تربیت بدون تعلیم، امکان پذیر نیست. اسلام در مسئله تعلیم و تربیت به همه ابعاد وجود انسان توجه دارد و هدف از تعلیم و تربیت را رسیدن انسان به مرتبه کمال و پرورش اخلاق نیکو در لوح نفسانی انسان(رسیدن به حیات طیبه) و در نهایت رسیدن به قرب الهی، می داند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها