• بررسی تاثیر استفاده از تجارت الکترونیک بر اشتغال زایی با توجه به عملکرد گردش مالی (مورد مطالعه: فروشگاه زنجیره ای هایپراستار شعبه سیتی سنتر اصفهان)

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/03
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/16
    • تعداد بازدید: 140
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۳۱۳۴۲۰۳۰۰۶

    بررسی تاثیر استفاده از تجارت الکترونیک بر اشتغال زایی با توجه به عملکرد گردش مالی  (مورد مطالعه: فروشگاه زنجیره ای هایپراستار شعبه سیتی سنتر اصفهان)

    تجارت الکترونیک حوزه ی جدیدی از کسب و کار است که با معرفی و توسعه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و به تبع آن گسترش روز افزون پلتفرم های مختلف شکل گرفت؛ موج جدید ایجاد شده که به انقلاب چهارم نیز معروف است، اهمیت هر چه بیشتر ورود فناوری های نوین همچون فناوری ارتباطات و اطلاعات را به حوزه کسب و کار پر اهمیت کرد؛ در همین راستا کسب و کارهای سنتی در جهت استفاده از این فناوری و ورود به دنیای تجارت الکترونیک گام برداشتند چرا که ورود یا تغییر شکل کسب و کارهای سنتی به  تجارت الکترونیک مزیت رقابتی برای شرکت ها و بنگاه های کوچک و بزرگ است.

    ورود بنگاه ها و شرکت ها به حوزه تجارت الکترونیک با گسترش و توسعه سازمانی همراه است که در قالب ایجاد یا توسعه زیرساخت های لازم، افزایش نیروی انسانی، همکاری های b2b و غیره و در راستای جذب مشتری و افزایش تقاضا ایجاد می گردد که در نهایت باعث حفظ و بقاء سازمان و افزایش درآمد بنگاه ها می شود.

    از این رو، پژوهش پیش رو به هدف بررسی تاثیر استفاده از تجارت الکترونیک بر اشتغال زایی با توجه به نقش توسعه گردش مالی انجام گرفته است. این پژوهش از نظر ماهیت کمی بوده و  از منظر هدف کاربردی می باشد  و در دسته پژوهش های توصیفی قرار می گیرد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان فروشگاه زنجیره ای هایپراستار شعبه سیتی سنتر اصفهان می باشد.

    نمونه آماری با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر در نظر گرفته شد ابزار مورد استفاده پرسشنامه می باشد که به روش تصادفی در دسترس در بین کل جامعه توزیع و جمع آوری گردید. برای تجزیه و تحلیل داده های آماری از روش معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که تجارت الکترونیک تأثیر مثبت و معنادار بر اشتغال زایی دارد. بنابراین فرضیه اول مورد تأیید قرار گرفت. تجارت الکترونیک تأثیر مثبت و معنادار  بر عملکرد گردش مالی دارد. بنابراین فرضیه دوم مورد تأیید قرار گرفت. و عملکرد گردش مالی در بین  تجارت الکترونیک و اشتغال زایی تأثیر مثبت و معنادار دارد. بنابراین فرضیه سوم مورد تأیید قرار گرفت.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها