• طراحی مدل یادگیری سازمانی با در نظر گرفتن رسانه اجتماعی و تسهیم دانش مورد مطالعه : کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویر احمد

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/03
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/16
    • تعداد بازدید: 149
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۳۱۳۴۲۰۳۰۰۶

    طراحی مدل یادگیری سازمانی با در نظر گرفتن رسانه اجتماعی و تسهیم دانش مورد مطالعه : کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویر احمد

    امروزه رسانه های اجتماعی نقش مهمی را در زندگی افراد، انتقال دانش میان افراد جامعه، برداشت ها و طرز فکرها دارند. محتویات رسانه های اجتماعی و اشتراک گذاری رایگان آن سبب انتقال و تسهیم دانش در حجم انبوه گردیده است. در این پژوهش به طراحی مدل یادگیری سازمانی با در نظر گرفتن رسانه اجتماعی و تسهیم دانش پرداخته شد.

    جامعه آماری این تحقیق کارکنان  کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویر احمد می باشند بر اساس آخرین آمار سال 1401 تعداد جامعه آماری 170 نفر است که تعداد 118 نفر از کارکنان کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد از بین جامعه آماری با استفاده از فرمول کوکران به صورت تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شد.

    جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها و آزمون فرضیات و مدل از مدل سازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تأییدی (cfa) استفاده شده است. نرم افزارهای مورد استفاده در این پژوهش smart pls (نسخه 2) و spss (نسخه 25) می باشد. در این پژوهش برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد شبکه های اجتماعی شرافتی نژاد(1395)، پرسشنامه استاندارد یادگیری سازمانی توسط توی فام و اسوایرسزک (2006) و پرسشنامه استاندارد تسهیم دانش یان یو (2013) استفاده شده است. در نهایت همه فرضیه ها تایید شد. و می توان گفت بین رسانه اجتماعی و یادگیری سازمانی با در نظر گرفتن تسهیم دانش بعنوان متغیر میانجی رابطه معناداری وجود دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها