• بررسی تاثیر سرمایه انسانی بر رضایت مشتریان ( مورد مطالعه: خدمات پس از فروش سایپا در شهر تهران )

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/10
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/17
    • تعداد بازدید: 173
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    بررسی تاثیر سرمایه انسانی بر رضایت مشتریان ( مورد مطالعه: خدمات پس از فروش سایپا در شهر تهران )

    امروزه در سازمان های خدماتی خدمت به مشتریان به یکی از اهداف مهم تبدیل شده است. و رقابت بین شرکت ‏ها بسیار نزدیک به هم شده و هر شرکت می‏ کوشد تا کالا یا خدمت خود را چنان ارائه دهد که از رقبا عقب نماند، توجه به مولفه‏ های دیگری که بر انتخاب مشتریان اثر می‏ گذارند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    یکی از عوامل مهم که می تواند بر رضایت مشتری تاثیر بگذارد سرمایه انسانی است بنابراین هدف از تحقیق حاضر  بررسی تاثیر سرمایه انسانی بر رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش شرکت سایپا یدک در شهر تهران می‌باشد. که از نظر روش توصیفی و همبستگی و از نظر هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان شرکت سایپا یدک در شهر تهران می باشد.

    نمونه آماری با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر در نظر گرفته شد ابزار مورد استفاده پرسشنامه می باشد که به روش تصادفی در دسترس در بین کل جامعه توزیع و جمع آوری گردید. برای تجزیه و تحلیل داده های آماری از روش معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که سرمایه انسانی تاثیر مثبت و معنادار بر رضایت مشتریان دارد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم