• آیا پرستاران می توانند در شرایط همه گیری برای تجهیزات ایمنی اعتصاب کنند ؟

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/22
    • تعداد بازدید: 119
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    آیا پرستاران می توانند در شرایط همه گیری برای تجهیزات ایمنی اعتصاب کنند ؟

    مقدمه: پس از شیوع ویروس کرونا در جهان ( 2019 ) و اعلام سازمان بهداشت جهانی ( 2020 )، پرستاران زیادی به این بیماری دچار شدند و حتی فوت نمودند . منابع معتبر اقداماتی را مانند: ضدعفونی منظم ، شستن دست ها، تجهیزات محافظ شخصی ( ppe ) و فاصله گذاری اجتماعی را برای مبارزه با شیوع ویروس توصیه کردند. اما محدودیت منابع اجازه استفاده از تجهیزات محافظ شخصی را به تعداد مناسب نمی داد. و پرستاران را در دوراهی اخلاقی جهت اعتراض و اعتصاب و رسیدگی به بیماران قرار داده بود .

    روش کار: این مطالعه به روش مروری طراحی و اجرا گردید. کلید واژگان انگلیسی (infection prevention and control, nurses safety) با استراتژی and , or بین سال های 2019 تا 2022 تنظیم شد. در پایگاه های اطلاعات , scopus, web of sciences scholar, pubmed جستجو انجام شد. مقالاتی که متن کامل آنها در دسترس نبود و یا به زبان انگلیسی نبود از لیست خارج شد. از مجموع 135 مقاله یافت شده، 105 مقاله غیرمرتبط بود.

    پس از مرور چکیده ی 12 مطالعه تکراری تشخیص داده شد. 8 مقاله به زبان انگلیسی نبود. 2 نیز متن کامل مقاله در دسترس نبود. در نهایت 8 مقاله کامل مرتبط با هدف مطالعه مورد استفاده قرار گرفت . یافته ها: سوال مطرح شده بسیار پیچیده است و از منظر قانونی و اخلاقی باید به آن نگاه نمود. قوانین حقوق بشر و قوانین داخلی هر کشوری نیز به این موارد باید اضافه نمود. عواقب چنین تصمیماتی می تواند، مرگ بیماران ، پرستاران و خانواده های آنان باشد. نتیجه گیری: هرچند وظیفه اخلاقی پرستاران حفظ جان بیماران است اما وظیفه حفظ جان بیماران به عهده کیست. باید توجه گردد تا پرستاران به بیمار تبدیل نگردند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها