• مقایسه تاثیر آموزش به شیوه های حضوری و مجازی بر دانش و عملکرد کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در کنترل عفونت بیماری کووید- 19 در شهر همدان در سال 1400

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/22
    • تعداد بازدید: 147
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    مقایسه تاثیر آموزش به شیوه های حضوری و مجازی بر دانش و عملکرد کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در کنترل عفونت بیماری کووید- ۱۹ در شهر همدان در سال 1400

    مقدمه: آموزش به کارکنان عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی برای مهار عفونت ویروس کووید- 19 به منظور جلوگیری از انتشار و گسترش آن به سایر بیماران بیش از پیش حائز اهمیت است. لذا این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر آموزش به روش حضوری و مجازی بر دانش و عملکرد کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در کنترل عفونت بیماری کووید- 19 در شهر همدان در سال 1400 انجام شد.

    روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه تجربی بود که در آن 80 نفر از کارکنان عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی شهر همدان به روش نمونه گیری در دسترس به صورت تصادفی در دو گروه آموزش حضوری و آموزش مجازی در خصوص کنترل عفونت بیماری کووید- 19 قرار گرفتند. ابزارهای جمع آوری اطلاعات، شامل پرسشنامه جمعیت شناختی، پرسشنامه های محقق ساخته دانش و فهرست وارسی عملکرد کنترل عفونت بیماری کووید- 19 بود. داده ها با نرم افزار spss نسخه 20 و آمار توصیفی و استنباطی تحلیل شدند.

    یافته ها: دانش و عملکرد کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در کنترل عفونت بیماری کووید- 19 پس از آموزش حضوری (  p<0.001 ) و مجازی (  p<0.001 ) معنی دار بود. اثر بخشی هر دو روش آموزش حضوری و مجازی بر دانش کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی برابر بود (  p=0.172 ). اما در زمینه عملکرد اثر بخشی آموزش حضوری نسبت به مجازی بیشتر بود (  p=0.005 ). نتیجه گیری: با توجه به لزوم برگزاری دوره های آموزش مداوم کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی و پاندمی کووید- 19 بهتر است در مباحث تئوری از روش آموزش مجازی و در مباحث عملی، روش آموزش حضوری در الویت قرار گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها