• مطالعه کیفی علل نارضایتی مشتریان صنعت خودرو از تایر خودروها

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/25
    • تعداد بازدید: 127
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    مطالعه کیفی علل نارضایتی مشتریان صنعت خودرو از تایر خودروها

    هدف این مقاله شناسایی ریشه ای مشکلات مربوط به تایر خودرو ها از دیدگاه مصرف کنندگان شرکت های خودرویی می باشد که به عنوان قسمتی از فرآیند بهبود کیفیت محصولات ساخته شده، اطمینان از ایمنی استفاده از آنها و رعایت کارایی اعلام شده توسط خودرو سازان است. تجزیه و تحلیل دقیق شکایات دریافتی از مشتریان به منظور شناسایی علت اصلی مشکلات گزارش شده، امکان شروع اقدامات مناسب توسط شرکت خودرو ساز و تولیدکنندگان تایر را فراهم می کند. اقدامات اصلاحی برای رفع عیوب گزارش شده توسط مشتریان طراحی شده است، و این اقدامات اصلاحی برای از بین بردن علل عیوب گزارش شده انجام می شود.

    تمامی این اقدامات انجام شده توسط شرکت در فرآیند رسیدگی به شکایات، عنصر مهمی است که نه تنها بر اثربخشی فرآیند رسیدگی به شکایات، بلکه بر بهبود تایر، رفع عیوب و در نتیجه استفاده ایمن از خودرو توسط مصرف کنندگان تاثیر می گذارد . روش/رویکرد: در مقاله حاضر از روش توصیفی با ابزار پرسشنامه نیمه ساختار یافته جهت ریشه یابی و تجزیه و تحلیل علل اصلی مشکلات گزارش شده و اقدامات انجام شده استفاده شده است. تعداد 249 پرسشنامه که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تکمیل شده است به عنوان داده های مقاله استفاده شده است.

    یافته ها: نتایج این نظرسنجی دسته هایی از علل ریشه ای را که شایع ترین دلایل شکایات مربوط به تایر خودرو ها هستند، شناسایی می کند. مشکلات موجود در زمینه کیفیت تایر ، از طریق rca مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نه تنها به شناسایی مشکل، بلکه به حل آن و یافتن اقدامات اصلاحی جهت جلوگیری از پیش آمدن مجدد مشکلات پرداخته شده است. کاربردها: نتایج بررسی در مورد علل اصلی مشکلات و نارضایتی های گزارش شده در بهبود کیفیت محصولات ارائه شده و افزایش رضایت مشتریان می تواند کاربرد داشته باشد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها