• جایگاه و نقش نظام پیشنهادات در ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران در سازمان ها و موسسات ( مطالعه موردی: شرکت برق منطقه ای خوزستان )

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/20
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/03/26
    • تعداد بازدید: 164
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    جایگاه و نقش نظام پیشنهادات در ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران در سازمان ها و موسسات ( مطالعه موردی: شرکت برق منطقه ای خوزستان )

    نظام پیشنهادها یکی از فراگیر ترین نظام های مشارکتی است که برای بوجود آوردن روحیه مشارکت فردی و گروهی در بین پرسنل شرکت جهت بهبود و اصلاح فرایندها، محصولات، خدمات و روش ها می باشد که با پیاده سازی آن در سازمان ها می توان در جهت ارتقای عملکرد سازمان استفاده نمود. نظام های مشارکتی بخش مهمی از نظام مدیریت کیفیت فراگیر می باشد که بر درگیر کردن کارکنان در مسائل سازمان و همچنین جلب مشارکت پرسنل در فرایند تصمیم گیری در سطوح مختلف دلالت دارد.

    هدف اصلی مطالعه حاضر جایگاه و نقش نظام پیشنهادها درارزیابی عملکرد کارکنان، مدیران درسازمانها وموسسات وهمچنین ارتباط نظام پیشنهادها باسایر نظام ها می باشد. محققان با استفاده از روش تحلیلی - توصیفی و شیوه اسنادی به بررسی و نقش نظام پیشنهادات در ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران در سازمانها و موسسات پرداخته اند و ضمن مرور مستند بر ادبیات نظری به ارائه تعاریف هر یک از متغیرهای تحقیق، ضرورت و اهمیت تحقیق و تشریح مسئله تحقیق پرداخته اند.

    یافته های تحقیق اثبات می کنند که ارزیابی عملکر افراد و ارزش گذاری به کار و خدمات ارائه شده از سوی آنها به منظور تشخیص نقاط قوت و ضعف عملکردشان از دیرباز امری شناخته شده بوده است. با نگاهی کوتاه به کتاب های حوزه منابع انسانی نیز نشان می دهد که بیشتر اندیشمندان و صاحبنظران مدیریت، براین عقیده اند که سازمان ها بیش از هر تصمیم گیری اقدام به ارزیابی کارکنان خود نموده و بر اساس معیارهای مناسب، توانایی، مهارت، رفتار، شایستگی عملکرد استعدادهای بالقوه و بالفعل آنها برای حل مسائل، سازمان خود را مورد سنجش قرارداده اند. همچنین سازمان ها برای حل مسائل و ایجاد بهبود مستمر نظام ها و فنون بسیاری را بوجود آورده و آنها را مورد استفاده قرار می دهند .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها