• مروری بر کیفیت زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد سازمانی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/24
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/04/05
    • تعداد بازدید: 167
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    مروری بر کیفیت زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد سازمانی

    نقش شرکت های بزرگ امروزی در ساختار اقتصادی کشورها بر کسی پوشیده نیست. گسترش روزافزون واحدهای اقتصادی، توسعه فناوری ارتباطات و وجود تضاد منافع، نیازهای نظارتی را به وجود می آورد. در این بین، حسابرس مستقل از طریق اعتبار دهی به صورت های مالی، تضمین قابلیت اتکا و تایید کیفیت اطلاعات مالی، موجب حمایت از حقوق تمایم ذینفعان شرکت می شود.

    افزون بر این سرمایه گذاران، اعتباردهندگان و سایر ذینفعان برای تصمیم گیری در مورد موقعیت های گوناگون سرمایه گذاری، به نتایج حسابرسی انجام شده به وسیله موسسات حسابرسی اتکا می کنند. از این رو هرچه کیفیت حسابرسی بیشتر باشد، ارزش ، اعتبار و قابلیت پذیرش آن به وسیله استفاده کنندگان از صورت های مالی افزایش می یابد از آنجا که کیفیت حسابرسی دارای ابعاد متفاوتی است و به طور ذاتی مشاهده ناپذیر است .

    حسابرسی فرآیندی است منظم وبا قاعده (سیستماتیک) جهت جمع آوری و ارزیابی بی طرفانه شواهد درباره ادعای مربوط به فعالیت و منابع اقتصادی به منظور تعیین درجه انطباق این ادعاها با معیار های از پیش تعیین شده و گزارش نتایج به افراد ذی نفع. این مقاله به روش کتابخانه ای به نقش استانداردهای حسابرسی در کیفیت حسابرسی پرداخته است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها