• مطالعه تاثیر سیستم های یادگیری الکترونیکی بر رضایت و سودمندی ادراک شده (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه مازندران)

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/04/21
    • تعداد بازدید: 143
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    مطالعه تاثیر سیستم های یادگیری الکترونیکی بر رضایت و سودمندی ادراک شده (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه مازندران)

    هدف این پژوهش بررسی تاثیر سیستم های یادگیری الکترونیکی بر رضایت و سودمندی ادراک شده دانشجویان دانشگاه مازندران بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی - اکتشافی است. جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاه مازندران می باشند. تعداد نمونه بر اسا س جدول مورگان انتخاب شد تعداد نمونه 2490 نفر می باشند که با روش غیر احتمالی در دسترس انتخاب شده اند. برای جمع آوری داده های اولیه از روش میدانی و برای جمع آوری داده های ثانویه از روش مطالعات کتابخانه ای استفاده شد.

    در این تحقیق برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. روایی پرسشنامه از روش روایی محتوا و روایی صوری استفاده شده است و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه گردیده است که پایایی آن 0.841 می باشد. برای تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده ابتدا در سطح توصیفی با استفاده از شاخصهای آماری به توصیف و تلخیص ویژگی های جمعیت شناختی افراد نمونه در تحقیق شامل سن، جنسیت، وضعیت تاهل و تحصیلات پرداخته می شود.

    و در بخش آمار استنباطی نیز برای تجزیه و تحلیل و به کارگیری این آزمونها از نرم افزار spss و smart pls3 استفاده گردید.نتایج حاکی از آنست که کیفیت سیستم های یادگیری الکترونیکی  بر رضایت ادراک شده و سودمندی ادراک شده و استفاده کاربران تاثیر مثبت و معناری دارد . همچنین رضایت ادراک شده و استفاده کاربران بر سودمندی ادراک شده تاثیر مثبت و معناری دارد .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها