• اثربخشی آموزش تلفیقی مبتنی بر بازی بر پیشرفت تحصیلی دروس ریاضی و علوم دانش آموزان ابتدایی

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/04/26
    • تعداد بازدید: 182
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    اثربخشی آموزش تلفیقی مبتنی بر بازی بر پیشرفت تحصیلی دروس ریاضی و علوم دانش آموزان ابتدایی

    هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش تلفیقی مبتنی بر بازی بر پیشرفت تحصیلی دروس ریاضی و علوم دانش آموزان ابتدایی بود. روش پژوهش نیمه تجربی و از نظر هدف کاربردی است. آزمودنی های تحقیق شامل شامل 30 دانش آموز پسر پایه دوم ابتدایی بوده که از یکی از مدارس شهر جوانرود به روش داوطلبانه و هدفمند انتخاب شده و به طور تصادفی به دو گروه 15 نفری تجربی و کنترل تقسیم شدند.

    مداخله مورد نظر شامل 8 هفته برنامه تلفیقی دروس علوم و ریاضی همراه با ورزش و به صورت بازی به صورت سه جلسه در هفته و هر جلسه 45 دقیقه برای دانش آموزان اجرا شد. جهت ارزیابی ظرفیت یادگیری دروس ریاضی و علوم از آزمون معلم ساخته که روایی آن به تایید اساتید مدیریت آموزشی و پایایی آن با استفاده از با استفاده از روش دونیمه کردن آزمون انجام شد که با ضریب قابلیت اعتماد مورد قبول واقع شد.

    تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس انجام شد. نتایج حاکی از آن بود که مداخله روش یادگیری تلفیقی بازی محور در گروه تجربی، باعث بهبود معناداری در ظرفیت یادگیری درس ریاضی به میزان 15.5 درصد و بهبود معناداری در ظرفیت یادگیری درس علوم تجربی به میزان 17.1 درصد شد ( 0001 / 0 = p ). بر اساس نتایج به دست آمده از پژوهش حاضر، توصیه می گردد از تلفیقی مبتنی بر بازی جهت افزایش ظرفیت یادگیری دروس ریاضی و علوم دانش آموزان ابتدایی استفاده شود.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم