• ارزیابی آگاهی ، نگرش و عملکرد دانشجویان پزشکی مقطع بالینی نسبت به پزشکی مبتنی بر شواهد

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/04/28
    • تعداد بازدید: 120
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    ارزیابی آگاهی ، نگرش و عملکرد دانشجویان پزشکی مقطع بالینی نسبت به پزشکی مبتنی بر شواهد

    پزشکی مبتنی بر شواهد به معنای ادغام بهترین مستندات موجود با تجربیات بالینی و ارزش های بیمار در یک زمینه مراقبت خاص است ، از این رو داشتن این مهارت ها برای کسانی که در حال حاضر با طب مدرن کار می کنند اهمیت ویژه ای دارد زیرا پزشکان باید از آخرین تحولات روز دنیا آگاه باشند و از اطلاعات به روز برای توجیه تصمیمات پزشکی خود استفاده بکنند. در حال حاضر مطالعات نشان می دهد که شکاف های قابل توجهی بین شواهد تحقیقاتی و مراقبت های ارائه شده در کلینیک ها وجود دارد.

    هدف از مطالعه حاضر بررسی میزان آگاهی و نگرش و عملکرد دانشجویان پزشکی نسبت به پزشکی مبتنی بر شواهد می باشد . مطالعه حاضر به صورت مقطعی ( توصیفی – تحلیلی ) بر روی 150 نفر از دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی در سال 1399 انجام گردید . جهت نمونه گیری از روش تصادفی سازی استفاده شد . از 150 نفر شرکت کننده شامل 90 نفر کارآموز و 60 نفر کارورز نمره ی آگاهی ، در مقطع کارآموزی میانگین نمره 21 / 22 و در مقطع کارورزی 13 / 24 از حداکثر نمره ی 98 بدست آمد.

    در نمره ی نگرش ، در مقطع کارآموزی میانگین نمره 00 / 8 و در مقطع کارورزی 69 / 7 از حداکثر نمره ی 28 بود و در نمره ی عملکرد ، در مقطع کارآموزی میانگین نمره 46 / 7 و در مقطع کارورزی 90 / 7 از حداکثر نمره ی 42 بدست آمده است. یافته های این مطالعه بیانگر آگاهی ، نگرش و عملکرد پایین دانشجویان نسبت به پزشکی مبتنی بر شواهد باشد. به نظر می رسد آموزش مباحث پزشکی مبتنی بر شواهد توجه بیشتری را می طلبد و نیاز به اصلاح کوریکولوم آموزشی باشد .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها