• مقایسه تطبیقی مدیریت درد با کمک خانواده و شیوه های پرستاری نوزادان در کانادا، ایتالیا و ایران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/04
    • تعداد بازدید: 239
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    مقایسه تطبیقی مدیریت درد با کمک خانواده و شیوه های پرستاری نوزادان در کانادا، ایتالیا و ایران

     ارائه خدمات درمانی به نوزادان و اطفال با توجه به حساسیت های خاصی که دارد در کشورهای مختلف دنیا به روش های گوناگون انجام می شود. پژوهش حاضر با روش مطالعه تطبیقی و با استفاده از منابع موجود کتابخانه ای و مقالات پژوهشی، دستورالعمل ها و الزامات مراقبتی از نوزادان و اطفال در بیمارستان های ویژه نوزادان در کشورهای کانادا و ایتالیا در حوزه خانواده را مورد بررسی قرار می دهد و نتایج را با روندها و رویه های رایج بیمارستان های اطفال در ایران و تجربه های زیسته محققان مقایسه می کند.

    بر طبق نتایج این پژوهش در کانادا به عنوان یک کشور توسعه یافته و مرکزی به خانواده به عنوان حامی، کمک حال کادر درمانی و مورد توجه در روند درمان نوزاد نگریسته می شود ، در حالی که در ایتالیا ، به عنوان یک کشور توسعه یافته در سطح قابل قبول، خانواده به عنوان عنصری مزاحم در روندها و رویه های درمانی دیده می شود.

    در ایران نیز به نظر می رسد در برخی مواقع بخصوص در بیمارستان های خصوصی و باصرف هزینه شباهت های زیادی با روندهای درمانی کانادا و در برخی اوقات مشابهت هایی با سیستم درمانی ایتالیا مشاهده می شود. متخصصان علوم انسانی و علوم اجتماعی می توانند ضمن بررسی چرایی و علت تفاوت در برخورد خانواده های بیماران ایرانی هنگام ورود و موقع ترخیص بیماران خود که در بعضی موارد با توهین و فحاشی در ابتدای ورود بیمار و همراهان و تقدیر و تشکر هنگام خروج همراه است، پیشنهادهای لازم را به متولیان آموزشی و فرهنگی کشور ارائه کنند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها