• علل ناکارآمدی آموزش ضمن خدمت در سازمان آموزش و پرورش

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/12
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/05
    • تعداد بازدید: 161
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    علل ناکارآمدی آموزش ضمن خدمت در سازمان آموزش و پرورش

    آموزش و خصوصا آموزش ضمن خدمت نه تنها در ایجاد دانش و مهارت ویژه در کارکنان نقش بسزایی دارد، بلکه باعث بینش و بصیرت عمیق تر، دانش و معرفت بالاتر و مهارت بیشتر کارکنان در سازمان برای اجرای وظایف و مسئولیت های شده و در نتیجه هدف های سازمان را با کارآیی و اثربخشی بهتر محقق خواهد ساخت.هدف از تحقیق حاضربررسی میزان کارآیی آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت فرهنگیان استان اردبیل از دیدگاه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی است .

    در راستای تحقق این هدف سوالات زیر مطرح گردید :1- آیا آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت براستفاده معلمان از روش های فعال تدریس تاثیر دارد؟ 2- آیا آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت بر بهبود مدیریت کلاس معلمان تاثیر دارد ؟ 3- آیا آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت در تقویت میل به مطالعه در معلمان در ارزشیابی مناسب و تکوینی تاثیر دارد؟ برای گردآوری اطالعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که حاوی 28 سوال بسته که دارای مقیاس درجه بندی لیکرت و ضریب پایایی (α =0/ 86) می باشد .

    در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی (زمینه ای) استفاده شده است . که جامعه آماری آن کلیه معلمان ابتدائی و دبیران راهنمایی می باشد و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای از بین مدارس شهرستان تعداد 237 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. تجزیه و تحلیل داده ها در دو بخش آمار توصیفی شامل جدول، میانگین، انحراف استاندارد، آمار استنباطی شامل آزمون مجذور (x2) انجام گرفت که تمامی سوالات در سطح معناداری 0.01 مورد تائید قرار گرفته اند که به شرح ذیل است: آموزش های ضمن خدمت کوتاه مدت براستفاده معلمان از روش های فعال تدریس و بهبود مدیریت کالس معلمان تاثیر داشته، همچنین دوره های کوتاه مدت ضمن خدمت در تقویت میل به مطالعه در معلمان و بر افزایش توانایی آنان در ارزشیابی مناسب و تکوینی موثر بوده است .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم