• تحلیل و بررسی مد پایدار و بومی سازی آن در قالب لباس پوشش ایرانی اسلامی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/12
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/10
    • تعداد بازدید: 357
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    تحلیل و بررسی مد پایدار و بومی سازی آن در قالب لباس پوشش ایرانی اسلامی

    با توجه به اهمیت و فراگیر بودن صنعت مد در جهان و تاثیرات مخرب زیست محیطی و اجتماعی آن، طراحی مد پایدار به وجود آمده است. این نوع طراحی روند پایداری صنعت مد را به تغییر در راستای دستیابی به صنعتی کارآمدتر و ایجاد آلودگی کمتر وامی دارد. تغییرات این چنینی می تواند از یک سری تغییرات کوچک و اقدامات فردی به وجود بیاید، مانند : خرید هوشمندانه، اصلاح الگوی مصرف، پرهیز از خرید کالاهای خارجی ارزان قیمت و بی کیفیت، خرید لباس دست دوم بومی، ریدیزاین لباس های قدیمی و استفاده ی دوباره از آن ها.

    در این مقاله درباره مهمترین دلیل آن قیمت تمام شده مواد اولیه در مد پایدار است بررسی می شود و بیشتر برندها و طراحان داخلی کشور برای پایین آوردن قیمت تمام شده محصولات خود از ارائه محصولات سازگار با محیط زیست سر باز می زنند البته صنعت مد و فشن در کشور ما صنعتی بسیار نوپا و جدید است و هنوز بسیاری از ابعاد آن از جمله مد پایدار، دست نخورده باقی مانده است به جرات می توان گفت که کشور ما تا یک دهه پیش بیشتر مصرف کننده محصولات غربی - چه در زمینه محصول و چه طراحی - بود اما خوشبختانه با همت جوانان علاقه مند به مد و با وجود تمام سختی ها پیشرفت های زیادی در زمینه ایجاد مفهوم ( کانسپت ) مد سازگار با محیط زیست که پس از آن طراحی و تولید است به وجود آمده است .

    پوشاک کشور قدم به قدم به نقطه ایده آل صنعت مد - که یکی از ابعاد آن تولید پوشاک سازگار با محیط زیست است - نزدیک می شوند. هر چند که مسیر طولانی در پیش داریم البته برای تولید پوشاک سازگار با محیط زیست فرهنگ سازی و اصلاح دانش مردم ضروری است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها