• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/12
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/10
    • تعداد بازدید: 270
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    مروری کلی بر چیستی شبکه های هوشمند

    با پیشرفت تکنولوژی، تقاضای انرژی الکتریکی، به شدت افزایش یافته است که نه تنها برای تولید بلکه برای توزیع آن نیز به چالش تبدیل شده است؛ بنابراین این تقاضای فزاینده با افزایش نیاز به قابلیت اطمینان بیشتر، کارایی، امنیت و نگرانی های زیست محیطی و پایداری انرژی، پیچیدگی های شبکه های برق را افزایش می دهد؛ اینها در یک شبکه برق به سمت هوشمند بودن که در نهایت به عنوان مفهوم امروزی "شبکه هوشمند" شناخته می شود، مشخص می شوند.

    این یک تکنیک مفهومی است که در آن تمام ویژگی های هوشمند به منظور افزایش سیستم توزیع برق کارآمد، قابل اعتمادتر و پایدار پیاده سازی میشوند. علاقه به سیستم های ذخیره سازی انرژی الکتریکی، در حال افزایش است؛ زیرا فرصتها برای کاربرد آنها در صنعتی با پسزمینه دارایی های قدیمی، افزایش تولید پراکنده و تمایل به تبدیل شبکه ها به شبکه های هوشمند، قانع کننده تر می شود. مفهوم شبکه هوشمند، به طور فزاینده ای در شبکه های معمولی ادغام می شود و تاثیری که این فناوری جدید بر عملیات و برنامه ریزی ایجاد می کند، باید مورد بررسی قرار گیرد.

    شبکه هوشمند، شبکه برق موجود را با اجازه دادن به ارتباطات دو طرفه برای بهبود کارایی، قابلیت اطمینان، اقتصادی و پایداری تولید، انتقال و توزیع نیروی الکتریکی متحول می کند؛ با این حال، مسائل مرتبط با ارتباطات و مدیریت باید قبل از دستیابی به مزایای کامل شبکه هوشمند مورد توجه قرار گیرد؛ علاوه بر این، نحوه به حداکثر رساندن استفاده از منابع شبکه و توان موجود، چگونگی اطمینان از قابلیت اطمینان و امنیت و نحوه ارائه قابلیت خود ترمیم باید در طراحی شبکه های هوشمند، مورد توجه قرار گیرد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها