• ارزیابی نقش و مشارکت معلمان در فرایند برنامه ریزی درسی (مطالعه موردی معلمان شهر کرمان)

    نویسندگان :
    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/05/31
    • تعداد بازدید: 161
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    ارزیابی نقش و مشارکت معلمان در فرایند برنامه ریزی درسی (مطالعه موردی معلمان شهر کرمان)

    با نهادینه شدن نقش و اهمیت تعلیم و تربیت در توسعه جوامع و بالندگی نسل جوان و نوجوان، تلاش های بسیاری برای قانونمندکردن این فرایند خطیر آغاز شد و تعلیم و تربیت به انشعابات متعددی تقسیم گردید، در این میان برنامه های درسی به عنوان قلب نظام تربیت و ابزاری در جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش مورد توجه بیش از بیش قرارگرفته و بدین ترتیب در اوایل قرن بیستم برنامه ریزی درسی به یکی از حوزه های تخصصی و در عین حال بحث انگیز تعلیم و تربیت مبدل گردید.

    با توجه به این که امروزه برنامه درسی به عنوان یکی از حوزه های شاخص در میان حوزه های وابسته به دانش تعلیم و تربیت شناخته شده است بر آن شدیم تا پژوهشی در حیطه افزایش نقش و مشارکت معلمان در برنامه ریزی درسی انجام شود. هدف پژوهش حاضر دیدگاه دبیران و معلمان شهرکرمان در برنامه ریزی درسی در خصوص رویکرد غالب بر نظام برنامه ریزی درسی فراهم آمده است.

    جامعه آماری این پژوهش برخی از مدیران و معلمان استان کرمان بودند که به صورت تصادفی انتخاب شدند و از طریق پرسشنامه به سوالات پاسخ داده شد. نتایج نشان داد از طریق مشارکت دادن معلمان در تصمیم های مهم و افزایش ضریب جرات ورزی معلمان برای مشارکت در برنامه ریزی درسی می توان به بهبود نظام آموزشی کمک شایانی نمود .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها