• تاب آوری زنجیره تامین در شرایط کرونا

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/03/31
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/02
    • تعداد بازدید: 100
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 09050265032

    تاب آوری زنجیره تامین در شرایط کرونا

    هدف از این تحقیق بررسی عوامل موثر بر زنجیره تامین در صنایع مختلف در ایران و سایر نقاط جهان در شرایط بحرانی و بخصوص شررایط کرونا می باشد . در روش جمع آوری اطلاعات از دو روش کتابخانه ای و پیمایشی استفاده شده است . این مقاله از نوع توصیفی می باشد. در مرحله اول : به تعریف مفهوم زنجیره تامین ، مدیریت مرتبط با زنجیره تامین، اصول و نظام حاکم بر آن و اهمیت زنجیره تامین می پردازد . در مرحله دوم : به تعریف تاب آوری و تعاریف مرتبط با آن اشاره شد .

    نظریه های مرتبط با تاب آوری بررسی گردید و ابعاد تاب آوری و مفاهیم مربوط با خود تاب آوری از دیگر موضوعاتی است که در ادامه این مقاله به آنها اشاره شده است. نقش فرهنگ در تاب آوری و ارتقای خود تاب آوری توضیح داده شد. تاب آوری در زمانهای بحران و علی الخصوص دوران کرونا شاه کلید و موضوع اصلی این مقاله می باشد که به صورت مبسوط بررسی گردید و راهکارهای مقابله با آن در کاهش تاثیرات مربوط به آن در زنجیره تامین شرح داده شد .

    شیوع و همه گیری ویروس کرونا و دگرگونی های برخاسته از آن اولویت های بسیاری از رهبران زنجیره تامین را تغییر داده و آنها را وادار به استفاده از استراتژی های تاب آور نموده است. به گونه ای که در یکی از نظرسنجی های اخیر گارتنر، ۲۱ ٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که آنها امروز دارای شبکه ای بسیار تاب آور هستند و بیش از نیمی از آنها انتظار دارند که طی دو تا سه سال بسیار تاب آور باشند. ایجاد و توسعه انبارداری احتیاطی ، طراحی شبکه زنجیره تامین متنوع ، ایجاد منابع چند منظوره ، نزدیک شدن به مصرف کننده، ایجاد پلتفرم و مشارکت های اکوسیستم از راهکارهایی می باشند که تاب آوری زنجیره تامین شرکت ها و سازمان های مختلف را در شرایط بروز بحران و کرونا افزایش خواهند داد.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها