• نقش اخلاق حرفه ای در حوزه ی مدیریت فرهنگ و هنر با رویکرد به سازمان های آموزشی در ایران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/05
    • تعداد بازدید: 71
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    نقش اخلاق حرفه ای در حوزه ی مدیریت فرهنگ و هنر با رویکرد به سازمان های آموزشی در ایران

    هر سازمانی خواهان انجام وظایف کارکنان به بهترین نحو است. بنابراین سازمانها برای انجام وظایف با بیشترین کارایی و اثربخشی و در نتیجه تحقق اهداف و ماموریتها، علاوه بر رعایت قواعد سازمانی، نیاز به مجموعه ای از رهنمودهای اخلاقی دارند که آنها را در این امر یاری کرده و با ایجاد هماهنگی، حرکت آنها را به سمت وضعیت مطلوب تسهیل سازد. بنابراین هدف از تحقیق حاضر نقش اخلاق حرفه ای در حوزه مدیریت آموزش حوزه فرهنگ و هنر است.

    مدیریت یکی از مهمترین فعالیتهای انسان است. سابقه تئوریک مدیریت هرچند از لحاظ زمانی به حدود 1900 می رسد ولی بی شک از زمانی که انسان گروه را ساخت و جامعه اولیه را بنیاد نهاد و نیز از آن هنگام که به شکار و در غار زیستن پرداخت و برای مشکلاتش چاره جویی کرد، در عمل مدیریت نیز پدیدار شد.

    از بین مدیریتها، مدیریت آموزشی از دشوارترین، پر اهمیت ترین و حساس ترین انواع مدیریت در سازمانهای عمومی و دولتی است. در واحدهای آموزشی به لحاظ اهداف پیچیده و بسیار گسترده، فعالیت های متعدد و متنوع و روشهای اجرایی گوناگون، مدیریت و رهبری آموزشی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است، به خصوص در حوزه ی فرهنگ و هنر. در این تحقیق با استفاده از مطالعه کتابخانه ای و مشاهدات میدانی نویسنده، به بررسی نقش اخلاق حرفه ای در حوزه مدیریت آموزشی حوزه فرهنگ و هنر پرداخته شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها