• ضرورت ها و دست آوردهای ایجاد موزه ملی پوشاک ایران

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/04/25
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/05
    • تعداد بازدید: 157
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: ۰۹۰۳۳۸۴۵۱۶۷

    ضرورت ها و دست آوردهای ایجاد موزه ملی پوشاک ایران

    موزه های امروزین و نسل آینده صرفا موزه هایی با اشیای باستانی داخل ویترین نخواهند بود. موزه های عصر جدید بیانگر موضوعات متنوع و مورد نیاز جامعه اند که علاوه بر نمایش و دیگر اهداف موزه از جمله آموزش و حفظ آثار، به ارائه راهکارها بر حل معضلات و مشکلات جامعه (فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی) می پردازند. یکی از این مسائل مهم درکشور ما از جنبه های تاریخی، فرهنگی و اقتصادی، پوشاک و پوشش است.

    امر مهمی که با توجه به غنای بسیارزیاد در جوانب ذکر شده و همچنین بستر چند هزار ساله فرهنگ ایرانی و تلاش های صورت گرفته، آن طور که شایسته بوده است به منصه ظهور نرسیده . ایجاد « موزه ملی پوشاک ایران » که یک موزه آموزشی و مادر می باشد می تواند با نمایش با کیفیت سیر تاریخ پوشاک ایران تنوع و زیبایی کم نظیر پوشاک اقوام ایرانی و بها دادن به هنرمندان عرصه طراحی و مد در راستای تفکر اصیل ایرانی این خلا فرهنگی را رفته رفته به نقطه قوت بدل کرده و آن طور که شایسته است نقش تاثیرگذار خود را ایفا کند.

    این مقاله علاوه بر بررسی بایدها ونبایدها در عرصه مدیریت فرهنگی کشور، سعی در بیان ضرورت ها، علل، انگیزه و ثمره ایجاد موزه و نقش آن در ساختن نسل فهیم و پر دانش بواسطه آموزش مستقیم و تاثیرگذار موزه ها، در نمونه موردی به ایجاد موزه ملی پوشاک ایران پرد اخته .

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها