• جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/17
    • تعداد بازدید: 120
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    کاربرد آپتاسنسورهای چندگانه در تشخیص آلاینده های مواد غذایی

    وجود آلاینده ها در مواد غذایی تهدیدی جدی برای سلامت انسان است. در سالهای اخیر، حسگرهای زیستی (آپتامر) به دلیل ویژگی بالا، انعطاف پذیری در طراحی و کارایی بالا، به سرعت برای تشخیص آلاینده های مواد غذایی توسعه یافته اند. با این حال، توسعه روش های با توان بالا، بسیار حساس و مقرون به صرفه برای تشخیص همزمان آلاینده های مواد غذایی به دلیل هم پوشانی سیگنالهای متعدد یا تداخل متقابل و واکنش متقاطع بین آنالیت های مختلف با ساختارهای مولکولی مشابه، همچنان محدود است.

    برای غلبه بر این مشکلات، در این مقاله چند استراتژی موثر از مقالات منتشر شده در سال های اخیر در مورد آپتاسنسورهای چندگانه برای تشخیص همزمان آلاینده های مواد غذایی را خلاصه می کنیم. این کار بر روی کاربرد آپتاسنسورهای چندگانه برای شناسایی همزمان آنتی بیوتیک ها، پاتوژن ها و مایکوتوکسین ها در غذا تمرکز دارد.

    این آپتاسنسورها عمدتا حاوی آپتاسنسورهای فلورسنت، آپتاسنسورهای الکتروشیمیایی، آپتاسنسورهای مبتنی بر پراکندگی رامان ارتقا یافته سطحی، آپتاسنسورهای تراشه میکروسیال و آپتاسنسورهای چندگانه مبتنی بر کاغذ هستند. علاوه بر این، این بررسی همچنین کاربرد استراتژی های تقویت چرخه اسید نوکلئیک و تقویت نانومواد را برای بهبود حساسیت تشخیص پوشش می دهد. در نهایت، محدودیت ها و چالش ها در طراحی آپتاسنسور مالتی پلکس نیز در نظر گرفته شده است.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین رویدادها
مقالات جدیدترین ژورنال ها