• سنتز چارچوب های فلزی - آلی و کاربرد آنها در بسته بندی مواد غذایی

    جزئیات بیشتر مقاله
    • تاریخ ارائه: 1401/02/28
    • تاریخ انتشار در تی پی بین: 1401/06/17
    • تعداد بازدید: 277
    • تعداد پرسش و پاسخ ها: 0
    • شماره تماس دبیرخانه رویداد: 02171053833

    سنتز چارچوب های فلزی - آلی و کاربرد آنها در بسته بندی مواد غذایی

    ایمنی محصولات غذایی، به ویژه در سطح مصرف کننده، یک نگرانی عمده در سراسر جهان است. حفظ ایمنی محصول از مرحله فراوری تا سطح قابل قبول مصرف برای جلوگیری از تاثیر منفی بر سلامت انسان بسیار ضروری است. افزودن مواد عملکردی مانند چارچوب های فلزی آلی ( mofs) به مواد بسته بندی موادغذایی مسیری را برای اطمینان از ایمنی محصول ایجاد می کند.

    نقش بسته بندی موادغذایی را می توان با کمک ترکیبی از فناوری های منحصر به فرد مانند mof ها با گروهی از مواد عملکردی دارای خواص شیمیایی و فیزیکی بهبود داد که به سبب مساحت سطح بالا و ساختار متخلخل، در تضمین ایمنی موادغذایی مورد توجه هستند. این مقاله مروری به بررسی کاربرد چارچوب های آلی - فلزی در بسته بندی موادغذایی، روش های سنتز، سمیت، چشم اندازهای آینده و اهداف استفاده آن در بسته بندی موادغذایی می پردازد.

    mof ها به عنوان عوامل فعال در افزایش ماندگاری، کیفیت و حفظ ایمنی غذاهای بسته بندی شده، عمل می کنند. خواص ضدمیکروبی، حذف مولکول فعال و محصولات غذایی با برچسب نادرست برخی از چالش های موجود در بسته بندی معمول موادغذایی هستند. بنابراین، ظهور مواد جدید مانند mof ها می تواند راه حلی برای غلبه بر این چالش ها باشد. ویژگی هایی مانند زیست سازگاری خوب و رفتار عدم واکنش با میزبان باعث شده است که mof ها بخشی جدایی ناپذیر از بسته بندی مواد غذایی باشند.

سوال خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید :

با انتخاب دکمه ثبت پرسش، موافقت خود را با قوانین انتشار محتوا در وبسایت تی پی بین اعلام می کنم
مقالات جدیدترین ژورنال ها